Warhammer: Mark of Chaos

Orki i elfy zostały zrobione tak wiele razy w tym momencie, że łatwo dać się nabrać na nadejście kolejnej fantastycznej gry. Tak więc Warhammer: Mark of Chaos to gra, która sprawia, że ​​siadasz i zwracasz uwagę, gdy na ekranie pojawiają się wspaniałe, trójwymiarowe jednostki. Ta gra strategiczna, oparta na popularnej grze z serii Battle Warhammer Fantasy Battles, jest imponująca wizualnie, chociaż pierwszy rozdział, który prawdopodobnie będzie długowiecznym serialem, nie jest w stanie sprostać własnemu potencjałowi i jest obarczony frustracją. problemy techniczne.

Dzięki pięknym bitwom 3D w czasie rzeczywistym naturalne jest, że chcesz porównywać Mark of Chaos z popularnymi grami Total War, które mają ten sam rodzaj epickich bitew, tylko z prawdziwymi jednostkami historycznymi zamiast fantasy. I, podobnie jak w grach Total War, Mark of Chaos jest wyposażony w turową kampanię, która łączy te bitwy. Niestety, kampania w Mark of Chaos nie jest nigdzie bliska strategicznej głębi rozgrywki Total War. W Mark of Chaos są dwie kampanie do wyboru. Jeden pozwala grać z perspektywy większości ludzkiego Imperium i jego elfich sprzymierzeńców. Drugi pozwala ci grać jako siły orków – frakcji chaosu i jego sprzymierzeńców skavenów, które są w istocie humanoidalnymi gryzoniami o nietypowym rozmiarze. Te cztery frakcje są jedynymi w grze, które nie są zbliżone do liczby w grze miniatures, ale przynajmniej istnieją trzy warianty każdej frakcji. Dodatkowo, musimy przyznać, że jest coś niemal złowieszczego w chłodnej frakcji Imperium i germańskich podtekstach w jednostkach reiksguard i bohaterach hołdowych.

Obie kampanie są bardzo liniowe. Wszystko, co robisz, to przesuwanie jednej armii na z góry ustaloną ścieżkę i angażowanie się w scenariusz bitwy po bitwie. Po drodze musisz pomóc oblężonemu miastu, zmiażdżyć obozowisko wrogich sił i wziąć udział w walce jeden na jeden przeciwko wrogiemu bohaterowi. Od czasu do czasu rozgrywa się od czasu do czasu dowolna misja, ale w większości przypadków mapa kampanii daje iluzję kontroli podczas przenoszenia armii do jedynego miejsca na mapie, gdzie może się udać. Nie pomaga to, że sama mapa jest niesamowicie ciemna i gładka, do tego stopnia, że ​​zwykle jest to tylko brązowe tło. Nawet ta opowieść jest szarawo opowiedziana, ponieważ jest przekazywana głównie przez statyczne ekrany dialogowe z obowiązkowym growlingowym głosem działającym na siły zła i wyniosły głos działający na siły dobra. Wydaje się to być straconą szansą, biorąc pod uwagę niesamowity film z prerenderów, który otwiera grę; To niesamowite, że chcesz, żeby projektanci rozciągnęli go na 90 minut i umieścili w kinach.

Chociaż nie masz dużego wyboru w kierunku kampanii, masz trochę strategicznego podejmowania decyzji w składzie swojej armii. Możesz rekrutować różne typy jednostek w miastach i miastach, a następnie wyposażać je w lepszą broń, zbroję i sprzęt oblężniczy, a także banery i muzyków, które pomagają zwiększyć morale żołnierzy w bitwie. Możesz też pobłogosławić swoje oddziały w świątyni, która zapewnia im różne zabezpieczenia. A kiedy dojdziesz do bitwy, musisz zdecydować, które wojsko podejmie walkę, ponieważ zwykle masz więcej żołnierzy niż miejsc bitewnych. Obejmuje to decydowanie o rodzaju bitwy, z którą chcesz walczyć. Czy chcesz polegać na broni dystansowej, takiej jak łuki, siekiery lub muszkiety, czy też możesz użyć siły i polegać na mieczach i włóczniach? Poza tym twoje oddziały zdobywają doświadczenie, tym bardziej walczą, co oznacza, że ​​chcesz zachować jak najwięcej swojej siły w każdej bitwie. Jednostki weteranów są zarówno twardsze, jak i znacznie większe od jednostek zielonych. Możesz wymienić straty po walce, kupując je w swoim obozie wojskowym, a z każdego zwycięstwa jest zwykle wystarczająca ilość złota, aby odzyskać swoje straty i zakupić kilka ulepszeń

Oprócz jednostek armii będziesz zarządzać jednostkami bohaterów podczas całej kampanii. Bohaterowie są po prostu: potężni ludzie, którzy prowadzą twoje armie i pojedynkują się z wrogimi bohaterami. Bohaterowie zdobywają doświadczenie w czasie, a te punkty doświadczenia można następnie zainwestować w trzy obszary. Możesz zwiększyć zdolność dowodzenia bohatera, co oznacza, że ​​jeśli umieścisz bohatera w pułku, bohater może użyć specjalnych umiejętności, aby zwiększyć zdolności bojowe pułku. Obejmują one od specjalnej magicznej tarczy, która zapewnia ochronę każdemu człowiekowi w jednostce, aż po płonącą broń. Możesz także zainwestować te punkty w umiejętności pojedynkowania się, dzięki czemu bohater będzie skuteczniejszy w pojedynkach jeden na jeden. Lub możesz zainwestować te punkty w umiejętności walki, które sprawiają, że bohater jest potężniejszy w walce ogólnej.

Bohaterowie mogą być również wyposażeni w broń i sprzęt uratowany z pola bitwy, jak magiczne miecze, mistyczna zbroja lub pierścienie ochronne. Mogą również używać specjalnych jednorazowych mikstur i zwojów, które mogą przywrócić zdrowie lub manę (używane do zasilania zdolności i zaklęć). Jednak nie można łatwo wymieniać żadnych urządzeń pomiędzy bohaterami, co może być denerwujące. Na przykład twój mag może przypadkowo odebrać ciężką zbroję, z której może korzystać twój bohater wojenny, ale nie da się łatwo przenieść zbroi z inwentarza jednego bohatera do drugiego.

Wszystko to oczywiście buduje się same w bitwach, w których jednostki ożywają na ekranie i walczą. Ponieważ opiera się głównie na średniowiecznej wojnie, wiele podstawowych taktyk pozostaje bez zmian. Na przykład włócznicy nie radzą sobie dobrze z szermierzami, ale są przydatni przeciwko kawalerii. Łucznicy nie są świetni w walce na miecze, więc trzymasz ich z tyłu, gdzie mogą padać strzały na wroga. Wszechświat Warhammera dodaje do tego wiele małych, naprawdę niesamowitych jednostek. Imperium ma jednostki prochu, więc masz wczesnych strzelców i kanoników, podczas gdy siły chaosu wykręciły demony, a nawet dziwniejsze stwory krążyły wokół pola bitwy. Następnie są jednostki powietrzne, takie jak dziwne harpie, majestatyczne orły i wiele innych. Mieszanka fantazji i średniowiecznych wpływów Marka Chaosa tworzy fascynujący widok.

To nie tylko zabijanie, czy zabijanie na tych polach bitew. Model gry ma morale, więc jeśli zadasz wystarczająco dużo obrażeń formacji, ci, którzy przeżyją, złamią się i uciekną w przerażeniu. Możesz ulepszać i wzmacniać swoją siłę za pomocą różnych zaklęć i masz aktywną rolę na polu bitwy, wydając rozkazy swoim jednostkom i twoim bohaterom. Kontrola jest dość prosta, ponieważ po prostu wybierasz jednostki i korzystasz z menu kontekstowego, aby wydawać rozkazy ruchu lub ataku. O jedynym problemie, jaki mieliśmy pod względem kontroli, próbowaliśmy powstrzymać nasze oblężnicze bronie, takie jak działa, ponieważ zadawały tyle samo obrażeń w naszych własnych siłach, co wrogom.

Walki są z pewnością najsilniejszą częścią Mark of Chaos, a kampania jest jak samouczek różnego rodzaju sił i taktyk, których użyjesz poza kampanią. Możesz tworzyć gry potyczek przeciwko komputerowi (choć musisz to zrobić przy użyciu konfiguracji dla wielu graczy), ale prawdziwe mięso jest w trybie multiplayer, który emuluje konfigurację gry miniatures. Możesz tworzyć własne formacje armii, a nawet wiele armii odpowiadających różnym “punktom” w grze. Aby utrzymać równowagę w grach, każda strona ma taką samą liczbę punktów, aby budować swoje armie. Im potężniejsza jednostka, tym droższa, ale nawet jeśli jeden gracz wybierze armię składającą się z garstki jednostek o dużej mocy, wszystko to równoważy, ponieważ inny gracz może wybrać większą armię słabszych jednostek, które kosztują tyle samo punktów.

Podobnie jak w grze miniaturek, Mark of Chaos pozwala tworzyć i dostosowywać armie do własnych upodobań. Fani docenią fakt, że wirtualne jednostki w Mark of Chaos są tak szczegółowe jak miniaturki świata rzeczywistego. Mark of Chaos omija całe armie “klonów”, które nękają niektóre gry, oferując różnorodne indywidualne spojrzenia dla każdej z formacji. W międzyczasie narzędzie do budowania armii pozwoli ci dostosować kolory do wszystkich tych jednostek, abyś mógł stworzyć własne, odrębne armie.

Pod względem trybów istnieje standardowy tryb deathmatch, który jest bezpłatny dla wszystkich, ale bardziej interesujące są bitwy oblężnicze i wzmocnienia, które zawierają specjalne punkty przechwytywania na mapie, które umożliwiają generowanie złota, które można wykorzystać do zakupu świeżych jednostek, przybyć na skraj pola bitwy. Walki te mogą trwać znacznie dłużej niż zwykła walka, ponieważ obie strony muszą manewrować swoimi jednostkami, aby przejąć i utrzymać punkty na polu bitwy, a nagłe przybycie posiłków może odwrócić bieg bitwy. Walki wieloosobowe mogą być intensywne, rozgrywane paznokciami. Niestety, próba połączenia się z grą dla wielu graczy jest ćwiczeniem daremności, dzięki różnym usterkom z systemem logowania i konta. Nadal nie mogliśmy zalogować się nawet po tym, jak załataliśmy grę, a my próbowaliśmy tworzyć nowe konta i używać istniejących bezskutecznie. Na szczęście gra obsługuje odtwarzanie sieciowe przez sieć LAN.

Problemy z połączeniem zostaną ostatecznie naprawione, ale rozczarowują, że problemy tak poważne, jak te, sprawiły, że rozwinęły się one. Kiedy zostaną zaadresowani, Mark of Chaos powinien spodobać się sporej społeczności Warhammer, dzięki systemowi walki i pięknym efektom wizualnym, które oddają istotę gry stołowej. Reszta gry nie oddaje jakości systemów walki, ale poza kwestiami technicznymi Mark of Chaos stanowi obiecujący pierwszy krok.

Comments

(0 Comments)

Twój adres email nie zostanie opublikowany.