Wpis sponsorowany przez: https://dobretabletki.pl/gm-forte/

Seria God of War do tej pory trzymała się bardzo blisko standardów wyznaczonych w oryginalnej grze z 2005 roku. Ponad dekadę (i wiele gier) później, ma sens, że Sony chciałoby wymieszać rzeczy w starszym serialu hack-and-slash. Podobnie jak wiele popularnych gier franchisingowych, które na nowo odkryły się w ostatnich latach, nowy God of War zanurza się w studni otwartych gier RPG. Przenosi także uwagę na mitologię nordycką, odrzucając kultowych greckich bogów i legend, które stanowiły podstawę każdej poprzedniej gry.

Te główne przesunięcia nie sygnalizują końca God of War, jakie znamy, raczej pozwalają serii DNA „wyrażać się w nowy sposób. Jest wiele powodów, dla których transformacje strukturalne są dobre, ale to, co się stało z Kratosem, potężną maszyną śmierci, pozostawia niezatarte wrażenie. Wściekła, krwiożercza ikona zmieniła się w wrażliwą postać ojca. Część z niego zachowuje stare, gwałtowne skłonności, dzięki którym stał się gwiazdą dawno temu. Jednak ze swoim młodym synem Atreusem, aby chronić i kierować, widzimy także, jak Kratos bierze głęboki oddech i zakopuje swoje dzikie instynkty, aby dać dobry przykład.

Obserwowanie, jak Kratos dba o wychowanie wrażliwości dziecka, na początku wydaje się nieco wstrząsające, ale dzięki naturalnemu pisaniu, dopasowaniu aktorów głosowych i bezbłędnej animacji, łatwo można wciągnąć w podróż duetu i kupić sobie wzajemny rozwój. Chociaż jest nauczycielem, Kratos niesie górę smutku i użalania się nad sobą, że tylko niewinność jego syna może mu pomóc pokonać. A Atreus doświadcza własnych wzlotów i upadków, które mogłyby wytyczyć mu inną ścieżkę, gdyby nie prowadzenie ręki Kratosa.

Atreus wychowywany był w izolacji od niebezpieczeństw otaczającego go dzikiego świata i słusznie nie potrafił uchwycić jego miejsca w konfrontacji z realiami ziemi chronionej przez oblężonych bogów. To śmierć matki przed rozpoczęciem gry, która wypycha Atreusa i Kratosa na zewnątrz; jej umierającym pragnieniem było, aby jej prochy rozpostarły się na najwyższym szczycie w ziemi. Jakby dzikie drapieżniki i upiorne potwory nie stanowiły wystarczającej przeszkody, przedstawiciele panteonu mitologii nordyckiej powstają, próbując zakłócić ich misję, ustanawiając wzmocnioną stawkę i zderzenie imponujących sił, jakich można się spodziewać po God of War.

Podobnie jak jego poprzednicy, God of War to techniczna i artystyczna prezentacja. Jest to bez wątpienia jedna z najlepiej wyglądających gier konsolowych, jakie kiedykolwiek wydano, z każdym zapierającym dech w piersiach otoczeniem i mityczną postacią, która wykazuje imponującą dbałość o szczegóły i upiększanie rozkwitu. Wizja tego wszystkiego jest widoczna w skrupulatnie postrzępionej sylwetce Kratosa i zniszczonym sprzęcie, w efektach atmosferycznych, które przekształcają rustykalne środowiska w rzeczy snów oraz w ogólny projekt i strukturę samego świata.

Większość podróży odbywa się w królestwie Midgardu. W jego sercu znajduje się szerokie jezioro, które można odkrywać kajakiem, z linią brzegową usianą opcjonalnymi zagadkami, groźnymi przeciwnikami i wejściami do głównych obszarów mapy. Twoja misja doprowadzi Cię do większości z tych miejsc, a po drodze prawdopodobnie zauważysz niedostępne ścieżki i przebłyski zapieczętowanych skarbów. Zawsze jest wystarczająco dużo miejsca, by zbadać główną ścieżkę i dobre powody, by zaszczepić w sobie ciekawość, ale te tease w szczególności pobudzają cię do ponownego zbadania wcześniej odwiedzanych obszarów, gdy twoje możliwości się rozszerzają.

Gdy chłopiec walczy u twojego boku, strzelając strzałami lub dusi niczego nie podejrzewających wrogów, będziesz walczył przeciwko zepsutym jaskiniowym trollowi, mierzysz się z wysokimi bestiami i walczysz z setkami inteligentnych nadprzyrodzonych wojowników podczas podróży. Kratos woli teraz używać siekiery, która działa zupełnie inaczej niż zaklęte Ostrza Chaosu, z którego jest znany. Jest to bardzo satysfakcjonująca i fajna umiejętność magicznego wezwania twojej broni do ręki (jak Thor i jego młot), ruch, który nigdy się nie zestarzeje.

Reklama: https://dietasos.pl/slimberry/

Naprawdę, nie ma też walki w ogóle. Nowa kamera „over-the-shoulder” wprowadza cię bezpośrednio w bójkę, a tym samym ogranicza twój widok. Nie możesz zobaczyć wrogów z różnych stron jednocześnie i przez cały czas musisz być czujnym. Domyślnie gra zapewnia ikony zbliżeniowe, które ostrzegają o nadchodzących atakach, ale warto korzystać z interfejsu użytkownika, aby uzyskać bardziej wciągające wrażenia, gdy wiesz, jak walczy się walka.

Rzadko zdarza się, że można spamować kombinacje bez narażania się na ryzyko, a nacisk kładziony na uważność wzmacnia stopniowanie gry God of War z tradycyjnego upadającego hack-and-slash. Realia walki z siekierą sprawiają, że omijanie szkód jest trudnym procesem. Ale gdy zmienne wyrównują się, a ty będziesz w stanie spocząć na wrogu, zręczny topór Kratosa pozwoli mu uderzyć mocno i da ci możliwość wygięcia swojej siły z odrobiną stylu.

Podstawowy zestaw kombosów bliskiego zasięgu i zachowań bronią można rozwinąć, wlewając punkty doświadczenia w drzewo umiejętności i aktywując magiczne umiejętności runowe, które wiążą się z Twoimi dwoma atakami ataku. Jest wiele opcji do rozważenia i taktyki do nauki, w tym drzewka umiejętności do walki z pustymi rękami. Jest cudowny rytm, który można znaleźć, przechodząc od topora do pięści, a następnie do satysfakcjonująco brutalnych ruchów Kratosa, przez cały czas schylając się i wyskakując z drogi.

Walka God of War jest już świetna na początku, ale jest coraz lepsza, ponieważ stopniowo wprowadza jedną nową warstwę po drugiej. Możesz całkowicie natknąć się na niewiarygodnie karzących wrogów, które są łatwiejsze dzięki adeptom czasu i opanowaniu wszystkich dostępnych umiejętności, ale możesz również osiągnąć sukces na dowolnym poziomie, o ile opanujesz sztukę parowania i unikania nadchodzących ataków.

Atreus nie może być skonfigurowany w takim samym stopniu jak Kratos, ale wciąż jest wiele sposobów na dostosowanie jego możliwości do własnych upodobań. Strzały, które strzela, mogą być splecione z różnymi rodzajami magii, z wieloma ulepszeniami elementów i funkcjonalności, i ostatecznie zyskuje zdolność przywoływania zwierząt widmowych, które mogą szkodzić i rozpraszać wrogów lub zbierać przedmioty. Dzięki inteligentnemu układowi przycisków bardzo łatwo jest atakować i bronić jako Kratos, jednocześnie komendując Atreusa. God of War daje ci wiele do zrobienia w każdej chwili i sprawia, że ​​czujesz się jak doświadczony wojownik w tym procesie.

Zbroja, którą noszą Kratos i Atreus, może wpływać na różne statystyki postaci, pokrewieństwa elementarne i może zawierać sloty do zaklęć, które zapewniają dodatkowe premie. Pancerz można kupić lub wyprodukować za pomocą niewielkiej ilości zasobów rozproszonych po całym świecie i można go ulepszyć dzięki dwóm kowalom: dwóm braciom krasnoludów, którzy ciągle się ze sobą nie zgadzają. Jest Brok, obrzydliwy niebieski karzeł, i Sindri, o wiele łagodniejszy, ale tragicznie zarazem zjadliwy facet – gag, który jest zwykle zabawny, choć czasami popychany odrobinę za mocno.

Tak jak mogą być ci dwoje, to Mimir ostatecznie kradnie show. Rogaty, jednooki mędrzec towarzyszy tobie i Atreusowi przez większość gry, służąc jako przewodnik po Midgardzie i wewnętrznym źródle w tajniki polityki nordyckiej. Mimir i kowale mają silne indywidualne osobowości, tak jak każda inna postać, którą spotykasz w trakcie gry. Zachowujemy inne tożsamości ogólnikowo, aby uniknąć spoilerów, ale niezależnie od tego, kogo wpadniesz, obsada God of War jest silna, przekonująca i dziwnie czarująca. Ale prawdziwym osiągnięciem jest to, że pomimo tego, że istnieje tylko garstka postaci, z którymi można się komunikować, ich wielka osobowość pokoloruje twoją przygodę kuszącymi anegdotami, które przyciągają cię do świata i nadają ziemi namacalny sens historii.

Jeśli jest jakaś część nadrzędnej misji, która wydaje się rozczarowaniem, jest to ostateczna walka z głównym antagonistą. Jest świetny z punktu widzenia narracji, rozwija się w sposób, który zmienia twoją perspektywę, ale to sama walka sprawia, że ​​chcesz. Przez cały czas gry odbywa się wiele wielkich bitew z bossami i testów umiejętności, jednak ta walka nie osiąga takich samych wysokości i wydaje się, że gra była trochę bezpieczna. Może to być efekt konfiguracji Kratosa i Atreusa, a może po prostu zbyt łatwo zacząć. Na szczęście to nie koniec całej gry.

Dwa opcjonalne obszary wydają się być zaprojektowane z myślą o ostatecznej wersji gry. Pierwszy, Muspelheim, oferuje serię bitew na arenach otoczonych lawą i spaloną ziemią. Niektóre próby są tylko walką z silnymi wrogami, podczas gdy inne wymagają pokonania fal w krótkich odstępach czasu – jeśli nawet jeden wróg pozostanie przy życiu, tylko kilka sekund automatycznie wróci. Drugie królestwo, Niflheim, jest generowane losowo za każdym razem, gdy je odwiedzasz, ale zawsze jest wypełnione trującym gazem. Celem jest przetrwanie tak długo, jak to możliwe, podczas zbijania zabójstw i zbierania skarbów, i ucieczki, zanim trucizna zacznie działać. Obie lokalizacje oferują napięte i satysfakcjonujące zajęcia, które są dostępne tylko wtedy, gdy grasz najlepiej.

Szanse są takie, że będziesz tak uzależniony od tempa i przebiegu wydarzeń, że po przejściu kredytów w Midgard pozostanie wiele innych działań pobocznych. God of War nie jest osadzony w ogromnym otwartym świecie, ale jest wypełniony sekretami i zadaniami. Tam, gdzie większość gier z długimi i zróżnicowanymi ofertami questów zwykle kończy się nieco nieświeżo, God of War ma odwrotny skutek. To znacznie dłużej, niż powinno być, choć masz nadzieję, że nigdy nie zabraknie ci rzeczy do zrobienia.

Pod wieloma względami God of War jest tym, czym zawsze była seria. To spektakularna gra akcji z epickimi setami, dużymi budżetowymi wartościami produkcyjnymi i ciężką walką, która rośnie wraz z postępem. Co może cię zaskoczyć, to jak dojrzała stała się jego opowiadanie. Podobnie jak Kratos, God of War przypomina przeszłość, jednocześnie uznając potrzebę poprawy. Wszystko, co robi nowe, to na lepsze, a wszystko to, co wiąże się z korzyściami. Kratos nie jest już przewidywalnym brutalem. God of War nie jest już staromodną serią akcji. Po ponownym uruchomieniu system z pewnością podąża nową ścieżką, która, mam nadzieję, doprowadzi do kolejnych ekscytujących przygód.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *