Pojawią się deberzy i naysayers, którzy będą twierdzić, że Battlefield 2 to tylko stopniowe ulepszenie od słynnych poprzedników lub że oferuje jedynie nieznaczne ulepszenie popularnego modu Desert Combat w Battlefield 1942. Zignoruj ​​je, ponieważ nie mogą być bardziej źle Najnowocześniejsza i najbardziej wyczekiwana kontynuacja EA i Digital Illusions to wszystko, co powinno być i jeszcze więcej. Battlefield 2 to ekscytujący dowód na to, jak wspaniała może być gra na PC. Oferuje niezrównaną rozgrywkę, imponującą grafikę i niekończącą się możliwość odtwarzania w jednym wyjątkowym pakiecie. To zdecydowanie najlepsza zabawa, jaką mieliśmy w tym roku na PC.

Wbrew nazwie, Battlefield 2 jest właściwie trzecią grą z serii Battlefield i na pozór ściśle trzyma się formuły ustalonej w poprzednich dwóch grach. W nim każda z dwóch drużyn lub do 32 graczy walczy o dominację na ogromnych wirtualnych polach bitew, walcząc ze sobą pieszo, w pojeździe, na morzu i w powietrzu. Tym razem jednak będziesz miał okazję wziąć udział w walce o nowoczesną broń i sprzęt, ponieważ gra oparta jest na hipotetycznym konflikcie w niedalekiej przyszłości, który zmiażdży siły Stanów Zjednoczonych, Chin i fikcyjnego środkowego Wschodnia Koalicja w śmiertelnej walce ze sobą.

O dziwo, Battlefield 2 ma tylko jeden tryb rozgrywki, ale tryb podboju sprawił, że Battlefield jest dzisiaj. Podbój to zasadniczo rozległa gra w stylu króla wzgórza, z wieloma punktami kontrolnymi (podwajającymi się jako punkty odradzania) rozrzuconymi na mapie. Każda drużyna otrzyma ograniczoną liczbę biletów lub spawnów, z których można skorzystać w bitwie o kontrolę nad tymi punktami. Zwycięzcą jest strona, która może albo przejąć wszystkie punkty kontrolne i całkowicie wyeliminować drużynę przeciwną, albo obniżyć bilety drużyny przeciwnej do zera. To dość prosta formuła, ale przygotowuje grunt pod szalone i niezapomniane wirtualne bitwy.

Piękno Battlefield 2 polega na tym, że podobnie jak jego poprzednicy, ma on całkowicie nieprzewidywalny charakter. Jest całkowicie nieskryptowany i chaotyczny, ale w niesamowity sposób. Jest tak wiele szalonych, przesadnych chwil, które mogą się zdarzyć w jednej grze, że szybko tracisz orientację. W każdym meczu możesz mieć rozpaczliwe walki z ogniem, niezliczone momenty, gdy rakieta lub kula śmigają ci przez głowę, i dumne poczucie spełnienia, gdy ty i twoja drużyna pokonasz szanse i osiągniesz swój cel. Zobaczysz wyczyn śmiałej śmiałości, gdy ktoś lata helikopterem ulicami miasta lub biegnie, by podłożyć ładunki wybuchowe na wrogim czołgu, który kosi twoich kolegów. Doświadczysz piekielnego ostrzału artylerii, zobaczysz desperackie odrodzenie rannych kolegów i zostaniesz zabity na wiele przerażających sposobów. A jednak przez to wszystko wrócisz po więcej.

Tym, co sprawia, że ​​Battlefield 2 jest lepszy od swoich poprzedników, jest to, że próba zaszczepienia jakiejś metody tego szaleństwa jest znacznie większa. Battlefield 2 zawiera wiele doskonałych nowych funkcji, które znacznie ułatwią ci wysiłek. Najpierw jest nowy system Voice-over IP, co oznacza, że ​​funkcje głosowe w czasie rzeczywistym są wbudowane w każdą kopię gry. Po prostu nie ma usprawiedliwienia, aby nie dostać zestawu słuchawkowego i zacząć rozmawiać z kumplami, ponieważ chociaż Battlefield 2 oferuje ulepszony system komunikacji oparty na klawiaturze, nic nie przebije siły bezproblemowej komunikacji z kolegami z drużyny. System głosowy w Battlefield 2 jest prosty w konfiguracji i obsłudze, i nie musisz już majstrować przy sprzecznych rozwiązaniach innych firm.

Co ważniejsze, ważny jest system czatu głosowego w Battlefield 2. Zamiast tego, aby 64 graczy zamieniło jeden kanał w nieprzerwane rozmowy i drwiny, system głosowy jest mocno zintegrowany z koncepcją dowódcy i drużyny, które są nowymi funkcjami w grze. We wcześniejszych grach Battlefield po prostu biegałeś jako część niezorganizowanego tłumu, z niewielką koordynacją między graczami. Battlefield 2 rozwiązuje ten problem, pozwalając ci organizować się w drużyny, które są pod dowództwem jednego dowódcy. Innymi słowy, zespół 32 graczy może się rozdzielić, tworząc potencjalnie pięć lub sześć drużyn składających się z pięciu do sześciu graczy, z których jeden koordynuje wszystkie starania jako dowódca. To fundamentalnie zmienia charakter gry – z grupy samotnych wilków biegających po skoordynowane zespoły bojowe współpracujące ze sobą, aby wykonać zadanie.

Oto jak to działa. Uzbrojony w widok z góry na pole bitwy w czasie rzeczywistym, wraz z szeregiem potężnych umiejętności, dowódca może obserwować duży obraz. Dowódca może skanować pole bitwy w poszukiwaniu sił wroga, rozmieszczać na mapie drony szpiegowskie, które przesyłają dane do wszystkich członków zespołu, rzucać skrzynkami zaopatrzenia, które uzbrajają i leczą sąsiednie jednostki, oraz zrzucają potężne zapory artyleryjskie na pozycje wroga. Dowódca wydaje również rozkazy dowódcom oddziału, którzy mają pracę lub wykonują rozkazy. Drużyna to znacznie więcej niż garstka graczy dzięki potencjalnym umiejętnościom drużyny. Ponieważ możesz odrodzić się na dowódcy oddziału, możesz stworzyć rodzaj wędrownej, samonośnej drużyny bojowej, szczególnie jeśli drużyna ma jednego lub dwóch medyków, którzy utrzymają drużynę na nogach . System czatu głosowego automatycznie filtruje całą komunikację, więc jeśli jesteś w drużynie, możesz rozmawiać tylko z innymi członkami drużyny. Liderzy oddziałów mogą rozmawiać ze swoim oddziałem na jednym kanale i używać innego kanału do komunikacji z dowódcą. A dowódca może rozmawiać tylko z dowódcami drużyny. Tak więc rozkazy mają sposób spływania w dół łańcucha dowodzenia, podczas gdy żądania idą w górę łańcucha od dowódcy oddziału do dowódcy (tak jak robią to w prawdziwych siłach zbrojnych).

Kliknięcie tego systemu powoduje, że Battlefield 2 jest po prostu transcendentalnym doświadczeniem, jakiego nigdy wcześniej nie doświadczyliśmy. Podczas gdy inne gry zawierają takie koncepcje, jak oddziały i dowódcy, żadna nie połączyła ich w tak genialnie zaprojektowany i wykonany sposób. Możliwość czatowania z członkami drużyny może stworzyć rodzaj natychmiastowej osobistej koleżeństwa, nawet gdy otaczają cię odgłosy pocisków, eksplozji i artylerii. Czasami krzyczysz po medyka, licząc kumpla, który Cię osłania, gdy biegniesz przez otwartą łatę lub szybko organizujesz zaimprowizowany atak na wroga. Gra w tę grę jest tak łatwa i kusząca. Znaleźliśmy momenty, w których jako dowódca oddziału poprosiliśmy dowódcę o pozwolenie na podążenie za celem wroga. Lub, gdy atakowaliśmy punkt kontrolny wroga, krzyczeliśmy: „Idź, idź, idź”, a oddział rzucił się w kilka chwil po tym, jak ostrzał artyleryjski zmiękczył cel, a pył z eksplozji wciąż był gęsty w powietrzu. Wrażenie, że tak naprawdę walczysz jako jednostka, jest po prostu wciągające i porywające. W rzeczywistości brakuje tylko możliwości utrzymywania listy przyjaciół lub znajomych. Jest to coś, czego desperacko będziesz potrzebować, ponieważ kiedyś grasz ze świetną drużyną i chcesz grać wraz z tematami w przyszłych bitwach.

Należy jednak zauważyć, że Twoje wrażenia z gry Battlefield 2 są całkowicie zależne od charakteru innych graczy. I tak, może być frustrujące, jeśli znajdziesz się w zespole, który nie organizuje się w drużyny lub nie współpracuje. Ta frustracja jest podwojona, jeśli spotkasz się z zespołem, który jest zorganizowany i koordynowany. Dzięki potężnym narzędziom zespołowym w grze całkiem łatwo przewyższa liczebnie, ale skoordynowany zespół, może pokonać większą i niezorganizowaną siłę. Gra zawiera narzędzia zaprojektowane w celu zaznajomienia się z elementami sterującymi, ale nadal polegasz na chęci współpracowników. Jeśli cokolwiek, chcielibyśmy mieć jakieś dziecko lub opcję, która wymaga dołączenia do drużyny po wejściu do gry, a jeśli tego nie zrobisz, zostaniesz wyrzucony, ponieważ gracze grający poza systemem dowodzenia i drużyną pozostają poza chodzić (W grze można również zastosować lepszy system automatycznego równoważenia, ponieważ zbyt wiele meczów staje się koślawymi sprawami, ponieważ jedna drużyna ma dwa razy więcej graczy niż druga.)

Niezależnie od tego, czy potrzebujesz tylko garstki lub anarchicznych zabójców drużyn, aby wrzucić klucz do twojego doświadczenia. W takim przypadku możesz spróbować głosować na kogoś poza serwerem, jeśli okaże się on wystarczająco denerwujący lub serwer może uruchomić graczy, którzy zbyt często zabijają drużynę. Ponadto Battlefield 2 wprowadza pojęcie trwałej tożsamości. Gdy zalogujesz się po raz pierwszy w Battlefield 2, utworzysz unikalne konto, które będzie Cię śledzić podczas twoich przygód online, śledząc swoją pozycję, statystyki i wiele więcej. Im lepsza gra, tym wyższy stopień awansujesz i ostatecznie możesz odblokować alternatywną broń. Wyższa ranga oznacza również, że otrzymasz wyższy priorytet, aby objąć rolę dowódcy w meczu, więc mam nadzieję, że pozwoli to poważnym graczom przejąć kontrolę lub tak silną pozycję.

Należy pamiętać, że Battlefield 2 śledzi zdumiewającą liczbę statystyk, takich jak liczba zabójstw, których dokonujesz każdą bronią, twój ulubiony zestaw, mapa, na której najczęściej grasz, i wiele więcej. Możesz również zbierać dziesiątki lub różne typy lub medale, wykonując określone zadania. Medycy są nagradzane za wskrzeszenie poległych żołnierzy, inżynierowie są nagradzani za naprawę pojazdów i tak dalej. Zbieranie tych medali okazuje się samo w sobie nagrodą. Mimo tego, że podoba nam się ten system, musimy przyznać, że główne menu gry / przeglądarka serwerów, w których uzyskujesz dostęp do swoich osobistych statystyk, jest czasami niepotrzebnie zagmatwana. Sama przeglądarka serwerów jest powolna i niezgrabna, co sprawia, że ​​jest denerwująca, gdy próbujesz znaleźć grę. Ponieważ jest to trzecia gra Battlefield, można się spodziewać, że projektanci będą mieli przyzwoitą przeglądarkę serwerów. Tymczasem próba ponownego powiązania wielu różnych ustawień klawiatury może przypominać ciągnięcie zębów, ponieważ trzeba sortować różne strony, aby odłączyć klawisz, zanim będzie można powiązać go z innym poleceniem.

Jeśli nie masz ochoty bawić się z innymi ludźmi, dobrą wiadomością jest to, że bardzo złośliwe boty z Battlefields 1942 i Wietnam są historią. W tych grach kontrolowane przez komputer boty były po prostu lepszymi włosami niż mózgami, ale nie za dużo (dosłownie biegały w kółko). Nowe boty w Battlefield 2 są względnymi Einsteinami w porównaniu do starych, i chociaż wciąż popełniają kilka głupich błędów, mogą być wręcz bezwzględne i przebiegłe. Widzieliśmy, że boty robią rzeczy, które chcieliby robić ludzie. W jednym przypadku bot w czołgu faktycznie czekał na wsparcie piechoty przed wejściem do zatłoczonych granic wrogiej wioski. W innym boty rzuciły granaty na dach, który nas wycinali. Boty te również będą mściwie podążać za celami. To ironiczne, że DICE nixowało tryb kooperacyjnej rozgrywki we wcześniejszych grach Battlefield, kiedy w końcu opracował przyzwoite boty. Szczerze mówiąc, boty mogą się pomylić i podejrzewamy, że niektóre mapy mogą być zbyt skomplikowane, aby znaleźć ścieżkę, ponieważ zwykle radzą sobie lepiej na mapach z mniejszą liczbą naturalnych punktów dławienia, takich jak mosty i rzeki.

Battlefield 2 zawiera 12 poziomów i choć wydaje się to niewielka liczba, fakt, że każdy poziom występuje w trzech różnych rozmiarach, dodaje pewnej różnorodności. Charakter gry może się dramatycznie zmienić w zależności od wielkości mapy i liczby zaangażowanych graczy. Małe, 16-osobowe gry na najmniejszej mapie oferują atmosferę Counter-Strike, z ograniczoną liczbą punktów kontrolnych i kilkoma pojazdami. Mapy 32- i 64-osobowe są wręcz ogromne w porównaniu i oferują dużo miejsca do manewrowania. Sam projekt poziomu ewoluował nieco od wcześniejszych gier, ponieważ projektanci wyeliminowali ogromne odległości, które dzieliły punkty kontrolne. Te nowe poziomy stanowią interesującą mieszankę różnych ustawień, w tym miast, gór, dolin i bagien. Są również wypełnione różnego rodzaju specyficznymi, odrębnymi obszarami, takimi jak wioski, hotele, tereny budowlane, rafinerie ropy naftowej i inne.

Istnieje siedem różnych zestawów, lub w zasadzie typów klas postaci, do gry jak w Battlefield 2, a zestawy te są zasadniczo identyczne we wszystkich trzech narodach. Nie ma dziwnych odmian, które miały miejsce w Battlefield Vietnam, gdzie amerykański zestaw inżynierów dostałby zupełnie inne rodzaje broni niż zestaw inżynierów z Północnego Wietnamu. I w większości zestawy są dość dobrze wyważone. Tym razem nie ma super zestawu (takiego jak kombinacja M-60 / LAW w Wietnamie). Podczas gdy będą zwolennicy niektórych zestawów i przeciw nim, równowaga w całości jest doskonała od samego początku do Battlefield 2. Na przykład zestaw wsparcia wydaje się początkowo nieco przytłaczający, ponieważ dostaje lekki karabin maszynowy zdolny do strzelając długimi seriami z wielkich magazynów, ale jest łagodzony przez fakt, że nadaje się tylko do krótkich i średnich zasięgów. Postaraj się zaangażować każdego z dużej odległości, a on po prostu spadnie i strzeli cię precyzyjnie celowanymi strzałami. Zestaw snajperski, zwykle najbardziej obezwładniająca broń w tych dzieciach gier, nie ma już zdolności jednego strzału, jednego zabicia. Sprowadza to jednak snajperów do ich właściwej (i dokładnej) roli wspierania piechoty i zgłaszania lokalizacji wrogich jednostek i pojazdów.

Różne zestawy mają wyraźną naturę papier-kamień-nożyce. Zestaw sił specjalnych jest idealny do sadzenia plastikowych ładunków wybuchowych i niszczenia infrastruktury wroga, od przejść przez mosty do stacji radarowych, które pozwalają dowódcom wroga na skanowanie satelitarne pola bitwy. W rzeczywistości, dla celów bilansowania, jest to jedyny zestaw, który potrafi to naprawdę skutecznie. Wysadź artylerię wroga, a dowódca wroga nie może zrzucić zapory artyleryjskiej na głowę twojej drużyny, dopóki broń nie zostanie naprawiona. Zestaw inżyniera może naprawić takie uszkodzenia i załatać pojazdy, więc inżynierowie są na wagę złota. Tymczasem zestawy inżyniera i medyka są równie potężne niż kiedykolwiek, ponieważ mogą wyświetlać wokół nich promień obszaru oddziaływania, jeśli jadą pojazdem, co stanowi dużą zachętę dla graczy do podjęcia roli wsparcia w gra

Ten sam rodzaj wyważania papier-kamień-nożyce jest również widoczny w pojazdach. Ogólna zasada w Battlefield 2 głosi, że każda broń ma broń przeciwną, a równowaga po raz kolejny wydaje się odpowiednia. Można jednak argumentować, że niektóre pojazdy mogą być silniejsze od innych, więc wiele zależy od umiejętności zaangażowanych graczy. Oczywiście wykwalifikowany gracz śmigłowca szturmowego może przejąć grę, ale istnieją odpowiedzi na tę sytuację, jeśli wiesz, jak z nich skorzystać. Na przykład, jak potencjalne są czołgi i inne pojazdy, mogą zostać zabite przez inne pojazdy, śmigłowce, samoloty i pociski przeciwpancerne piechoty. Śmigłowce mogą paść ofiarą innych odrzutowców lub broni przeciwlotniczej, a same odrzutowce mogą paść ofiarą innych odrzutowców lub pocisków.

Wiele pojazdów to współczesne wersje pojazdów znalezionych w Battlefields 1942 i Wietnamie, więc bez wątpienia poczują się dobrze weterani tych gier. Istnieje jednak kilka ciekawych funkcji do zabawy. Czołgi mogą teraz strzelać granatami dymnymi, które mogą zrzucić cel lub nadlatujący pocisk. Śmigłowce i odrzutowce mogą strzelać pociskami kierowanymi, co pozwala im zabijać wiele celów podczas jednego przejścia. Po raz kolejny zapewne zechcesz uzyskać joystick do optymalnej kontroli samolotów, ale zdecydowanie warto. Wydaje się, że śmigłowce są nieco łatwiejsze do latania niż te w Wietnamie, ale zawsze warto zauważyć, że w przypadku wszystkich gier arkadowych w grze sterowanie helikopterem jest nadal dość realistyczne. Po opanowaniu elementów sterujących nie ma pośpiechu podobnego do tego, którego doświadczasz, gdy lecisz helikopterem przez drzewa lub wyskakujesz zza grzbietu i wyzwalasz dumny zaporę na przejeżdżającym konwoju.

Pod względem graficznym Battlefield 2 jest także lepszy od swoich poprzedników. Nowy silnik graficzny jest cudownym widokiem i gra o wiele płynniej niż wcześniejsze wersje, szczególnie jeśli chodzi o walkę piechoty, która zawsze była gwałtowna i niezręczna w pierwszych dwóch grach. To jest po prostu piękna gra, szczególnie gdy wszystko wokół jest w ruchu. Czołgi i pojazdy są renderowane z zadziwiającymi szczegółami, takimi jak kołyszące się anteny, a same środowiska – z wyjątkiem nieco grubo renderowanej trawy – są po prostu piękne. W pracy jest tak wiele drobnych szczegółów, od wstrząsających efektów pobliskich podmuchów zamazujących twoją wizję, po chmury pyłu, które pojawiają się, gdy wystrzeliwują armaty czołgów, do maleńkich fontann lub brudu, który kopie, gdy pociski lądują obok ciebie. Jest tak ładny, że w pewnym sensie staje się niemal bezproduktywny. Na przykład, z wyjątkiem kilku znaków drogowych, które można przewrócić i mostu, który można zniszczyć, samo środowisko jest ledwo do zniszczenia i czujesz, że budynki powinny się zapadać w stosy lub gruz po uderzeniu w nie artylerii. Ponadto natychmiastowe teleportowanie się do i z pojazdów, podstawowa gra z pierwszej gry, wydaje się coraz bardziej nie na miejscu, gdy seria staje się bardziej wciągająca graficznie. Niemal chcesz animacji dziecięcej lub przejściowej, która pokazuje, jak twoja postać wsiada i wysiada z fotela kierowcy (byłoby to również bardziej realistyczne). Chociaż naszym największym zmartwieniem do grafiki jest bliskie przyciągnięcie, które występuje, gdy lecisz szybkim odrzutowcem, ponieważ daje ci to tylko sekundę lub dwie do zidentyfikowania i wyrównania celu przed przekroczeniem go.

Battlefield 2 to również doskonałe wrażenia dźwiękowe, ponieważ nie ma nic lepszego niż usłyszenie krzyku artylerii, trzasku różnych karabinów, piszczenia bieżników czołgów i dźwięku ich silników ryczących w oddali, łomot wirujących śmigieł helikoptera, i więcej. Jedyne, czego tak naprawdę brakuje, to niezapomniana muzyka z pierwszych dwóch gier, zwłaszcza kultowej ścieżki dźwiękowej dostarczonej z Battlefield Vietnam. Szczerze mówiąc, wymaga trochę uwagi lub EA, aby zidentyfikować charakterystyczne piosenki z bliskiej przyszłości, ale nawet wtedy jedyną muzyką w grze są nijakie motywy azjatyckie i bliskowschodnie, których słuchasz podczas bardzo długiego czasu ładowania. I tak, czasy ładowania są jednym z największych chwytów, jakie mamy, ponieważ spędzicie sporo czasu, czekając na uruchomienie gry, nawet na wysokiej klasy maszynach. Battlefield 2 jest również trochę wymagająca w dziale sprzętowym, ponieważ do jej uruchomienia potrzebujesz nowoczesnej karty 3D (wszystko starsze niż dwa lata jest niepewne), a także sporej ilości pamięci i dość mocnego procesora. Dobrą wiadomością jest to, że gra dobrze skaluje się na tym sprzęcie i może grać z dużą szczegółowością na równie stosunkowo średnich maszynach. Jest to jednak zdecydowanie gra, dla której warto ją ulepszyć, ponieważ z łatwością trzyma niezliczone godziny gry, zwłaszcza gdy gracze przekroczą krzywą uczenia się i zaczną współpracować. Nie powinno minąć dużo czasu, zanim jakość meczów Battlefield zostanie podniesiona na zupełnie nowy poziom. Pomoże także ocenić Twoją wydajność za pomocą Battlefield TV, wbudowanego systemu nagrywania, który śledzi wszystkie zdarzenia podczas meczu. Dzięki Battlefield TV możesz cofnąć się i sprawdzić, jakie taktyki wykorzystują najlepsi gracze, gdzie są najlepsze pozycje strzeleckie i nie tylko.

Najlepszą rzeczą, jaką możemy powiedzieć o Battlefield 2 jest to, że nawet przy kiełbasach wciąż może być równie zabawna, jak jej znakomici poprzednicy. Jednak gdy doświadczysz gry Battlefield 2, tak jakby to była gra, w której wszyscy pracują razem i korzystają z czatu głosowego w czasie rzeczywistym, gra szybko staje się niepodobna do niczego, w co grałeś wcześniej. W najlepszym wydaniu Battlefield 2 podnosi poziom gier online na zupełnie nowe poziomy. Krótko mówiąc, jest to ekscytująca i rewolucyjna gra, w którą właśnie zagrano, aby uwierzyć.

http://www.gajg.pl/

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *