Counter-Strike: Global Offensive to solidna aktualizacja klasycznej strzelanki.

Kolejna aktualizacja, w porównaniu z kontynuacją uczciwego dobra, Counter-Strike: Global Offensive utrzymuje wiele z tego, co sprawiło, że oryginalny Counter-Strike (i Counter-Strike: Source) jest tak fantastyczny, dodając kilka nowych trybów gry, z których oba były na podstawie modyfikacji dokonanych przez użytkownika w oryginalnej grze. W tej aktualizacji Counter-Strike nadal cieszy się fascynującą rozgrywką i niemal perfekcyjnym balansowaniem, które przyniosło jej kultowy hit w akademikach w college’u, do jednej z najważniejszych gier z gatunku strzelanek z pierwszej osoby.

Jeśli nie jesteś obeznany, Counter-Strike to gra całkowicie wieloosobowa. Możesz grać w trybie offline przeciwko botom sztucznej inteligencji, ale to wciąż tylko symulowanie tego, jak to jest grać online, zamiast dać ci grę dla pojedynczego gracza. Dobrą wiadomością jest to, że jest to tak dobre, jak online strzelanki oparte na drużynie. W tradycyjnym trybie gry są dwa rodzaje meczów i dwa poziomy gry. Nieformalny poziom jest dla nowszych graczy i usuwa takie aspekty, jak przyjazny ogień i konieczność zakupu zbroi i przedmiotów pomocniczych w każdej rundzie (więcej o tym za sekundę). Poziomy w rankingu to oryginalny styl CS, z włączonymi wszystkimi ustawieniami „realizmu”, ale posiada również kompleksowy system rankingowy oparty na umiejętnościach, który próbuje zrównoważyć drużyny i umieścić dobrych graczy z innymi dobrymi graczami.

Oba te poziomy zawierają kilka map – oryginalne mapy CS, takie jak de_dust, są tu reprodukowane i wciąż są mocne, mieszają się z zupełnie nowymi mapami – a każda mapa jest powiązana z jednym z dwóch typów gier. W Defusal jedna drużyna (Terroryści) musi złożyć bombę w krytycznym miejscu i bronić jej, dopóki nie eksploduje, podczas gdy druga drużyna (antyterrorystów) musi próbować albo uniemożliwić jej zasadzenie, albo rozbroić ją, zanim wyleci. . Drugi typ gry, Hostage Rescue, zamienia tabele. Terroryści zabrali tu grupę zakładników AI, których muszą chronić do czasu, gdy skończy się czas, podczas gdy TK muszą zaatakować swoją lokalizację i uwolnić zakładników.

Ważnym aspektem obu tych trybów gry jest to, że w pojedynku jest wiele krótkich rund, a po każdej rundzie musisz kupić broń, zbroję, granaty i inny sprzęt za pomocą pieniędzy, które zarabiasz za zabijanie wrogów, wygrywanie rundy lub robienie inne ważne zadania. W związku z tym, w miarę gier, zwycięskie drużyny mają lepszy sprzęt, a przegrywające zespoły mają gorsze wyniki. Wada nigdy nie jest nie do pokonania, ale daje zespołom motywację do pracy, no, jako zespół. W poważnych meczach kluczowe znaczenie ma komunikacja i planowanie, ponieważ gracze, którzy zginą, nie mogą się odradzać, dopóki nie zakończy się runda i nie będą mogli komunikować się z członkami zespołu.

Tradycyjne tryby CS są doskonale zrównoważone. Gry odbywają się w szybkim tempie, ale nie można nimi zarządzać. Umiejętności są nagradzane zarówno w fazie planowania, jak i wyposażenia, a także w bitwie, a dobra praca zespołowa zazwyczaj podnosi indywidualne umiejętności. Stymulacja jest również fantastyczna, ponieważ generalnie umrzesz co najmniej kilka razy, dając ci czas na obserwowanie pracy innych graczy, przeglądanie własnych błędów i planowanie następnej rundy podczas przestoju. Heck, nawet oglądanie innych graczy może być zabawne samo w sobie, ponieważ krzyczysz na nich, że robią to lub nie robią tego, wiedząc doskonale, że nie mogą cię usłyszeć.

Jeśli jednak wolisz przestój, dwa nowe tryby gry, które zostały dodane tym razem, powinny pasować do twoich upodobań. Nazywa się Arms Race and Demolition, obaj usuwają klasycznego mechanika zakupów i zamiast tego nagradzają cię natychmiast nową bronią, gdy wykonasz zabójstwo. W zależności od ustawień serwera, nagrody z bronią idą w górę z powodu zabójczej początkowej broni, osiągają szczyt, a potem zaczynają przybierać na celowitość, zwykle zmuszając cię do użycia tylko noża.

Wyścig zbrojeń eliminuje również przestoje czekania po śmierci, i gra o wiele bardziej jak tradycyjna gra w deathmatch, z mniejszą ilością pracy zespołowej, ponieważ każdy jest gotowy, aby ukończyć swoją broń jak najszybciej i wygrać . Demolka zmienia tę strukturę, zamiast tego rzuca wyzwanie kontynuowaniu gry w bardziej tradycyjną grę w stylu CS, ale z każdą bronią staje się coraz gorsza przy każdym zabiciu. Oba nowe tryby są niesamowitą zabawą.

Niezależnie od tego, w których trybach grasz w CS: GO, lepiej zagrać za pomocą klawiatury i myszy. Na PlayStation 3, gra z kontrolerem jest bardzo trudna, ponieważ CS: GO nie ma funkcji automatycznego trzymania w ręce, z której zwykle korzystają konsole FPS, a ponieważ wielu graczy PS3 prawdopodobnie będzie grało za pomocą klawiatury i myszy USB, które są obsługiwane przez CS: GO. 360 graczy nie ma szczęścia, niestety, ponieważ są zdegradowani do kontrolera.

Oczywiście nie jest to żadną wadą, ponieważ wszyscy na Xbox LIVE również grają z jednym, ale na pewno nie otrzymacie ostatecznego wrażenia z gry CS: GO za pomocą miniaturowych przycisków i przycisków na ramieniu. Niezależnie od systemu operacyjnego, docenisz niektóre dzwonki i gwizdki przywiązane do innych gier Valve, szczególnie Team Fortress 2. Podobnie jak w tej grze, masz teraz „nemezis” graczy, którzy mogą cię zdominować, zabijając cię kolejno, oraz możesz zrobić zrzuty ekranu z chwilą śmierci, jeśli chcesz upamiętnić tego rodzaju rzeczy.

Używając klawiatury i myszy, zauważysz, że elementy sterujące są ostre i łatwe do dostosowania. W przeciwieństwie do broni, na przykład w Battlefield, większość broni CS: GO nie ma funkcji „cel w dół”. Nie ma też pojazdów, specjalnych broni ani ulepszeń. Dostajesz swój sprzęt, uczysz się map i polegasz na swoich umiejętnościach, aby zabrać Cię na metę. Grafika, choć ulepszona z silnika Source, nie jest niczym nadzwyczajnym, ani nie jest dźwiękiem – chociaż weterani będą zadowoleni, słysząc, że wiele ich ulubionych dźwięków broni zostało zachowanych z wcześniejszych wersji (szczególnie gromkich AWP). CS: GO dodaje także wiele nowych rodzajów broni, a nawet nowy granat – granat zapalający, który może przez krótki czas palić niewielki obszar, uniemożliwiając graczom przejście przez nie bez obrażeń.

Podsumowując, CS: GO dodaje mnóstwo, ulepsza trochę i utrzymuje najlepsze części klasycznego FPS dla wielu graczy. Jeśli grasz w strzelanki, grę zespołową lub po prostu klasyczne gry, które są dobrze aktualizowane, w tej chwili nie poradzisz sobie lepiej niż CS: GO.

1 thought on “Counter-Strike: Global Offensive

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *