Warhammer 40,000: Dawn of War #1

0

Gorąco na czubku swojej wyjątkowej nowej gry strategicznej czasu rzeczywistego Company of Heroes, doświadczony programista Relic powraca z drugą ekspansją do świetnej gry Warhammer 40,000: Dawn of War z 2004 roku i jest to świetna aktualizacja. Dark Crusade wprowadza do gry Dawn of War dwie nowe i potężne frakcje, podnosząc całkowitą liczbę różnych grywalnych armii aż do siedmiu. Zawiera również nową strategiczną strukturę kampanii, która pozwala kierować dowolną z tych siedmiu stron w wielkiej wojnie o planetarną supremację, z odcieniami klasycznej gry planszowej Ryzyko. Niektóre nowe jednostki dla powracających frakcji i mnóstwo nowych map potyczek są również zawarte, i nie musisz nawet posiadać Dawn of War lub jego pierwszego dodatku, aby cieszyć się większością tego (potrzebujesz tylko poprzednich gier, aby odblokować starsze frakcje specjalnie do użytku w rozgrywkach wieloosobowych, masz dostęp do każdego wyścigu, gdy grasz solo). Co do wszystkiego, co ma do zaoferowania, Dark Crusade jest o wiele bardziej niż typowy pakiet strategii w czasie rzeczywistym. Jest to jedna z najlepszych gier RTS wokół wyłącznie własnych zasług.

Dla niewtajemniczonych rozgrywki Dark Crusade świetnie radzą sobie ze skupieniem się na zaciekłej walce frontowej, zmuszając cię do szybkiego wysłania oddziałów potężnych żołnierzy, by zdobyć punkty strategiczne rozmieszczone na każdej mapie. Stosunkowo mało czasu poświęcamy na budowanie bazy, więc skupisz swoją energię i uwagę na zarządzaniu ekscytującymi, krwawymi bitwami w grze. Będziesz dowodził potężnymi oddziałami piechoty, a także śmiercionośnymi pojazdami, i choć większość jednostek wykonuje dobrą robotę autonomicznie, gdy jesteś zaangażowany, będziesz musiał ostrożnie korzystać ze specjalnych zdolności i mieć oko na morale żołnierzy podczas walki. Koncepcje projektowe wprowadzone w Warhammer 40,000: Dawn of War później trafiły do ​​Company of Heroes w ulepszonej formie, ale nie spodziewaj się tych wszystkich zmian w Dark Crusade. W przeważającej części jednak rozgrywka wciąż utrzymuje się bardzo dobrze, podobnie jak szczegółowe, pomysłowe efekty wizualne.

Dark Crusade rozgrywa się na planecie Kronus, tajemniczym świecie, który wyciąga wszystkie te nieprzyjazne frakcje, aby rozbić obóz w tym samym czasie. Ten skok fortuny zapowiada wiele brutalnych bitew. Żadna z frakcji nie zamierza dzielić planety, nawet imperialna straż i kosmiczni marines, którzy przybyli z własnymi oddzielnymi misjami. Choć wydaje się to stosunkowo mało prawdopodobne, ponieważ siedem różnych ras obcych może walczyć o tę samą planetę, Dark Crusade robi zaskakująco dobrą robotę, umieszczając nową strategiczną kampanię w kontekście.

Najpierw postanawiasz dowodzić siłami każdej z siedmiu frakcji, reprezentowanych przez określoną przywódczą postać, która atakuje każdą z tych armii na Kronusie. Do wyboru są nowe dodatki do Mrocznej Krucjaty: Imperium Tau, zaawansowany technologicznie konglomerat ras walczący o to, co nazywa Wielkim Dobrem; i Nekronów, starożytnych i ludobójczych ras tego, co najlepiej można opisać jako nieumarłych robotów. Entuzjastyczny narrator wyjaśnia, co twoja wybrana rasa próbuje osiągnąć na Kronusie i na czym polega przywódca wojskowy twojej armii. Za każdym razem, gdy zdołasz wyrzucić jedną z twierdz przeciwnej frakcji, otrzymasz narracyjny epilog, który jest unikalny dla tej kombinacji ras. Następnie dla każdej frakcji istnieje sekwencja końcowa, za każdym razem, gdy pokonasz wszystkich sześciu przeciwników, proces, który może trwać 10 godzin lub dłużej, ale zależy to od wybranego poziomu trudności. Opowieści są zabawne i wierne duchowi wpływowego świata Warhammer 40,000 science-fiction Games Workshop i stanowią dla nich ważny powód do wielokrotnego grania w kampanii.

Warstwa turowa oparta na turach jest bardzo prosta, ponieważ masz tylko jedną armię, którą możesz zarządzać, a ty zwykle skręcasz w jedną stronę, aby przejść do przyjaznej prowincji lub zaatakować sąsiednią prowincję wroga. Jednak w tym systemie jest wiele interesujących opcji strategicznych, ponieważ każda prowincja oferuje jakąś unikalną nagrodę taktyczną za przejęcie jej. Wiele prowincji da swojemu liderowi frakcji straż honorową, jednostkę wojskową, która będzie gotowa do działania zaraz po rozpoczęciu następnej bitwy – o ile masz wystarczająco dużo planetarnych punktów rekwizycji, by sobie na to pozwolić. Możesz także użyć punktów rekwizycji, które zarabiasz w każdej turze, aby wzmocnić swoje prowincje jednostkami, które mogą szybko obronić twoją pozycję, gdy jeden z wrogich dowódców zaatakuje.

Co więcej, niektóre prowincje nadają unikalne umiejętności, takie jak port kosmiczny, który pozwala atakować prowincje, które nie sąsiadują z twoim dowódcą. Prawdopodobnie najbardziej przydatna z nich jest specjalna umiejętność, która pozwala twojemu dowódcy poruszać się dwa razy w ciągu tury. Ponieważ Nekrony i Gwardia Imperialna zaczynają się najbliżej terytorium zawierającego tę moc, wydają się mieć nieodłączną przewagę. Jednak częścią odwołania wielokrotnego grania w tę kampanię jest wymyślanie różnych strategii opartych na punkcie początkowym twojej frakcji i najbliższych sąsiadach, nie mówiąc już o twoich mocnych stronach. Podczas gdy mapa kampanii rozpoczyna się w ten sam sposób za każdym razem, końcówka może się znacznie różnić w zależności od wyborów dokonanych po drodze, zwłaszcza, że ​​ci wrogowie, których wybierzesz do ataku później, będą silniejsi tylko wtedy, gdy dojdziesz do im. Na szczęście wszystkie budynki, które zbudowałeś w prowincji, nadal będą dla ciebie dostępne, jeśli będziesz musiał później bronić tej prowincji; Tego typu szczegóły sprawiają, że tryb strategiczny Dark Crusade jeszcze bardziej uwydatnia walkę z budowaniem bazy i zarządzaniem zasobami.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *