Untold Legends: Dark Kingdom

Chociaż nie jest niczym niezwykłym, że gry na konsole są dostępne na rynku urządzeń przenośnych, rzadko działa to w drugą stronę. W serii Untold Legends Sony Online Entertainment pojawiły się już dwie pozycje na PlayStation Portable, a teraz to jej pełnoprawny debiut w konsolach podczas premiery PlayStation 3 z udziałem Untold Legends: Dark Kingdom. Elementy grające role są lekkie, a podczas walki mogą być krzykliwe, ale także nieskomplikowane. To może być zabawne przez jakiś czas, ale monotonia ostatecznie się pojawia i zastanawiasz się, dlaczego ta technicznie skromna gra jest na PlayStation 3 na pierwszym miejscu

Tytularne Mroczne Królestwo to Dureth, dość tradycyjne królestwo fantazji, pełne mocy, magii, mieczy, czarów i tak dalej. Służysz Halaskarowi, królowi Dureth, jako członek Smoczego Cienia, elitarnego oddziału wojskowego, którego siły od jakiegoś czasu znajdują się poza królestwem królestwa. Mówi się wam o pogłoskach, że w Dureth dochodzi do zdrady, a po powrocie odnajdujecie królestwo w gruzach i waszego króla skorumpowanego przez wrogie siły, które muszą być karmione cierpieniem ludzi. A więc, rękawica jest położona – musisz odkryć źródło zepsucia, dowiedzieć się, skąd czerpie swoją moc i ją zniszczyć. Spotkasz po drodze kilka interesujących postaci, w tym niegodziwego arcymaga królestwa i potężnego, dziwnie czystego, międzywymiarowego ducha. Przeważnie jednak przerywniki filmowe dotyczą scen z obywatelami Duretha, którzy są mordowani i torturowani przez demoniczną armię króla. To, że te sceny rzezi są renderowane raczej mechanicznie, usuwa trochę krawędzi, ale w pracy jest zdecydowanie ciemny ton.

Zanim zaczniesz swoją misję uratowania tego, co pozostało z Dureth, musisz wybrać spośród trzech możliwych bohaterów do grania. Wojownik, skaut i mag to dość standardowe archetypy fantasy, choć w praktyce ich umiejętności nie są zbyt różne. Postacie mają standardowe słabe i silne ataki, które można połączyć w wielozadaniowe kombinacje, a także mogą blokować i unikać ataków i rzucać wrogów w zasięgu. Wszystko to odbywa się raczej tradycyjnie na Sixaxis i nie wykorzystuje możliwości żyroskopowych kontrolera. Każda postać ma również dostęp do wielu potężnych zaklęć, ale może łatwo uzyskać dostęp tylko do czterech z nich na raz. Jest kilka sekwencji, w których musisz rozwiązać zagadki lub towarzyszyć innym postaciom spoza gry, ale te momenty można policzyć na jednej ręce, a ogólny przebieg gry jest przewidywalny. Oboje zhakujesz i przekreujesz drogę przez demony, potwory z ryb, golemy, zombie i inne demony w jakichś całkiem zaskakujących środowiskach z lochami, w tym jaskiniami, opuszczonymi wioskami, starożytnymi grobowcami, kanałami miejskimi i, oczywiście, rzeczywistymi lochami . Chociaż istnieją od czasu do czasu skrzynie skarbów, które można znaleźć, nie ma ścieżek rozgałęzionych, więc twoja droga do końcowych kredytów jest strzałem prostym.

Gra eliminuje kilka konwencji RPG akcji i usprawnia innych, choć podstawowy postęp jest nadal znany. Najlepsi wrogowie zdobędą punkty doświadczenia, a punkty doświadczenia – poziomy postaci. Z każdym poziomem otrzymujesz dwa punkty, które możesz umieścić w kierunku zdrowia, many, siły ataku, magicznej mocy, obrony w zwarciu i obrony zaklęć, a także gwiazdę, którą możesz umieścić w jednym ze swoich magicznych zaklęć. Pokonani wrogowie zazwyczaj upuszczają różnokolorowe kule, które uzupełnią twoje zdrowie i twoją manę, a także “esencję”, która służy jako forma pieniądza Mrocznego Królestwa. Wrogowie będą również rzucać okazjonalne kawałki zbroi, ale z dużo mniejszą częstotliwością niż opuszczają kule. To, czego nie znajdziesz, to broń – twoja postać użyje tej samej podstawowej broni, a także większości takich samych ataków od początku do końca. Twoja broń ma jednak szczeliny i zbierzesz wiele klejnotów, które mogą nasiąknąć dodatkowymi mocami. Jako miły akcent, większość automatów do gry może przyjmować klejnoty o określonym kształcie, co wymaga wykonania kilku trudnych wyborów po drodze.

Uzbrojenie biegów jest jedną z bardziej widocznych sił napędowych w gąsienicach lochów, i tutaj Mroczne Królestwo pojawia się niedługo. Pod pewnymi względami utrzymuje to ruchy – jeśli znajdziesz kawałek zbroi lub klejnot, którego nie potrzebujesz, możesz od razu odłączyć go od siebie, co przekształci go bezpośrednio w istotę i zwalnia ograniczoną przestrzeń magazynową. W rzeczywistości jedynymi miejscami, w których będziesz musiał się zatrzymać, są regularne punkty kontrolne, które wydają się pojawiać co kilkaset metrów, gdzie możesz kupić nowy ekwipunek i uzupełnić całe swoje zdrowie i manę za pewną cenę. Możesz również wybrać nową zbroję, ale nigdy nie znajdziesz więcej niż dwóch sztuk zbroi w danej kategorii, a czas zmienia się tak wolno, że prawdopodobnie otrzymasz najlepsze od zbrojonych wrogów tak czy inaczej. Szkoda, że ​​zbroja, tak fajna, jak tylko może wyglądać, jest tak niewiarygodnie ograniczona. Regularnie odkrywasz, że kawałki zbroi o różnych nazwach i radykalnie różnych efektach wyglądają identycznie na twojej postaci, ograniczając radość z wyposażenia nowego sprzętu i widząc, jak to wygląda na Twoim coraz bardziej niegodziwym poszukiwaczu przygód.

Untold Legends: Mroczne królestwo powinno zająć kilkanaście godzin, ale podstawowa walka staje się męcząca na długo przed jej zakończeniem. Drugi gracz na tej samej maszynie może dowolnie wskakiwać i wysiadać, co może dodać trochę emocji. Jest też gra online, ale jest ona dość słabo zaimplementowana. Maksymalnie czterech graczy może grać w pojedynkę i grać w tę samą kampanię, w którą możesz grać w trybie offline, ale nie ma widocznego połączenia między nimi, co oznacza, że ​​każdy postęp, który zrobisz sam, nie będzie się liczył online, i musisz użyć oddzielnych znaków podczas grania online i offline. Co dziwne, gra obsługuje standardową aplikację Xfire opartą na komputerach, co oznacza, że ​​możesz zalogować się do istniejącego konta Xfire i wysyłać i odbierać wiadomości od innych użytkowników Xfire. Jest to funkcja nieistotna i sprawia, że ​​zastanawiasz się, dlaczego SOE był w stanie umieścić ją w komponencie online gry, ale w grze nie ma mowy na czacie głosowym. Wydaje się, że haczyki w Dark Kingdom są dostępne do pobrania, więc możliwe, że w przyszłości komponent online będzie bardziej atrakcyjny, ale w obecnej sytuacji wydaje się, że w najlepszym przypadku nie spełnia wymagań.

Niezależnie od tego, czy grasz w Untold Legends: Dark Kingdom na zwykłym telewizorze, czy w rozdzielczości HDTV 720p, trudno jest wstrząsnąć uczuciem, że zaczęło to życie jako gra na PlayStation 2. Oczywiście, postacie mają przyzwoitą ilość detali, efekty zaklęć są dość krzykliwe, i istnieje niewielkie odbicie w środowisku. Mimo to jest coś sztywnego i konserwowego na temat tego, jak poruszają się wrogowie, a środowiska są wąskie i szczelnie podzielone. Pomimo ograniczonego zakresu, gra cierpi również na sporadyczne ataki spowolnienia. Gra brzmi trochę lepiej niż wygląda, z pewnymi przyzwoitymi okrzykami bojowymi i porywającą partyturą orkiestrową, ale jak większość gry, dźwięk jest dość ogólny.

Jak do tej pory seria Untold Legends nie była w stanie wznieść się ponad jakość fair-to-middling, a Dark Kingdom niewiele robi, by przełamać precedens. Czasami jest to dobry przykład tego, co potrafi gra RPG akcji, ale z pewnością nie jest imponujący i stanowi słabą wizytówkę nowego sprzętu PlayStation 3.

Comments

(0 Comments)

Twój adres email nie zostanie opublikowany.