Wersja Vita Little Big Planet jest najlepsza, a do rozruchu bardzo dobrze wykorzystuje sterowanie dotykowe i pochylanie.

Minęło dużo czasu, ale Little Big Planet PS Vita wreszcie się tu pojawiła i – poza nieoczekiwaną niespodzianką – ostatnia przygoda Sackboya była warta czekania. LBP Vita udoskonala nie tylko swoich poprzedników w jakiś znaczący sposób, ale także potrafi w dużym stopniu wykorzystać funkcje dotykania i odchylania Sony. Po wyjęciu z pudełka, LBP Vita ma mnóstwo świetnych treści, a jeśli poprzednie gry są czymś, przez co można przejść, poziomy stworzone przez użytkowników sprawią, że gra będzie świeża dzięki nowym i od czasu do czasu niesamowitym doświadczeniom przez wiele miesięcy.

Podobnie jak w poprzednich grach, tryb fabularny w LBP Vita służy jako prezentacja tego, do czego zdolne są wbudowane narzędzia do tworzenia. Granie przez fachowo spreparowane poziomy fabuły jest zarówno ukojeniem, jak i inspirującym doświadczeniem, jeśli jesteś aspirującym twórcą i, co ważniejsze, jest to także świetna zabawa. Urocza opowieść o złym lalkarzu w kolorowej krainie Carnivalii, opowiedziana głównie przez krótkie przerywniki, łączy wszystkie inne, odmienne poziomy, a zabawna prezentacja audio i wizualna jest trudna do zignorowania. Jeśli nie lubisz akcji platformy w poprzednich grach, będziesz tutaj podobnie rozczarowany; gra nigdy nie wymaga większej precyzji niż w przypadku kontrolek, więc gdy Sackboy umiera, to jest w twoich rękach.

Tryb fabularny LBP Vita rzadko stanowi poważne wyzwanie, ale poziom acing z 100% znalezionych przedmiotów i bez utraty życia to zupełnie inna sprawa. W wielu przypadkach nie jest możliwe znalezienie wszystkich przedmiotów podczas pierwszego przejścia, ponieważ naklejki znajdujące się na kolejnych poziomach są potrzebne do uruchomienia określonych przełączników. Poziomy są zaśmiecone sekretnymi obszarami, zagadkami przeznaczonymi tylko dla wielu graczy (wbudowany czat głosowy przydaje się), a mnóstwo przedmiotów kolekcjonerskich wymaga ponownego odtworzenia, a nawet po osiągnięciu poziomu dla wszystkich namacalnych nagród, że jest dobry są bowiem tabele liderów na poziomie, do których można się wspinać.

Z powodzeniem znajduj klucze ukryte na wielu poziomach i odblokowuj minigry, które obejmują wszystko, od boksowania i air hockeyu po whack-a-mol i budowanie wieży z klockami Tetris, z których wiele jest odtwarzanych z ustawionym pionowo ekranem. Fakt, że te niesamowicie zróżnicowane mini-gry zostały stworzone przy użyciu tych samych narzędzi, które masz do swojej dyspozycji, jest imponujący, ale żaden z nich nie będzie na długo przyciągał twojej uwagi. W tym celu należy udać się do strefy zręcznościowej, w której znajduje się pięć gier, które w niektórych przypadkach nie wyglądałyby nie na miejscu, gdyby zostały udostępnione osobno w sklepie PSN.

Podobnie jak wyżej wymienione minigry, gry zręcznościowe oferują mnóstwo różnorodności. Retro Vector znakomicie łączy elementy klasyki, takie jak Asteroids i Lunar Lander. StratoSphere to kolorowa gra logiczna, w której dotykasz kształtów, aby określić, czy zmieniają one przebieg piłki, a Tapling to stylowa gra typu „dotknij, aby przejść”, która przypomina nieco LocoRoco. Jedyną rzeczą, która łączy te i dwie pozostałe gry zręcznościowe, poza tym, że są świetnymi time-wasterami, jest to, że używają zupełnie nowego urządzenia „memorizer”.

Memorizer umożliwia między innymi tworzenie wielopoziomowych gier, które nie muszą być odtwarzane podczas jednej sesji, ponieważ można zapisać postęp. Jak pokazały gry zręcznościowe, możliwe jest również uwzględnienie ocen dla poszczególnych poziomów i umożliwienie graczom powtórki ich w dowolnej kolejności za pomocą prostego systemu menu. W skrócie, dzięki memori- zatorowi łatwiej jest tworzyć gry, które przypominają gry, a nie tylko serię połączonych poziomów. Byłoby jeszcze łatwiej, gdyby nijakie samouczki na temat zapamiętywania lepiej radziły sobie z wyjaśnieniem pewnych spraw z pewnym kontekstem.

LBP Vita oferuje aż 67 samouczków obejmujących różne narzędzia do tworzenia. Dowcipna narracja Stephena Fry jest wystarczającym powodem, aby nie pomijać ich, ale jakość instrukcji, którą otrzymujesz, jest niespójna. Zazwyczaj mówi się, co robić krok po kroku podczas eksperymentowania z różnymi elementami rozgrywki, ale nie zawsze jest jasne, jaki jest Twój cel, i nie podejmujemy żadnych prób udzielania informacji zwrotnej, jeśli napotkasz problemy. W wielu samouczkach odtworzenie filmu instruktażowego nie jest możliwe, co jest dziwacznym niedopatrzeniem. Dodanie do niedokończonego poczucia tego aspektu LBP Vita to garść samouczków, które w przeciwieństwie do pozostałych nie są w ogóle interaktywne i prezentowane są po prostu jako filmy wideo. Całkowicie nowe narzędzia do tworzenia i udoskonalenia wprowadzone do istniejących sprawiają, że niektóre samouczki są przydatne nawet dla doświadczonych twórców LBP; to po prostu niefortunne, że ich prezentacja nie jest zgodna z normą ustaloną gdzie indziej.

Jeśli zdecydujesz się całkowicie pominąć tutoriale, większość narzędzi do tworzenia LBP Vita jest tak intuicyjna, że ​​przy odrobinie prób i błędów (i dużej ilości testów) nie jest trudno tworzyć i udostępniać poziomy, na których możesz czuć się dobrze. Nawet włączenie funkcji specyficznych dla Vita, takich jak dotyk i nachylenie do twoich kreacji, jest niezwykle łatwe. Chcesz ten blok drewna, który właśnie umieściłeś, by reagować na dotyk? Przyklej na nim modyfikator dotykowy. Czy chcesz, aby gracze mogli przeciągnąć ten blok drewna palcem? Skoryguj tylko jedno ustawienie dla modyfikatora dotykowego i możesz już iść. Hiperbolą byłoby sugerować, że jedynym ograniczeniem przy tworzeniu treści jest własna wyobraźnia, ale narzędzia z pewnością nie stanowią znaczącej przeszkody.

Udostępnianie swoich dzieł w Internecie nie może być łatwiejsze i chociaż nie ma gwarancji, że twoje arcydzieła znajdą odbiorców, istnieją systemy, które pomagają najlepiej wyglądającym bąbelkom użytkownika na powierzchni. Poziomy, które otrzymały pozytywne opinie od graczy pojawiają się w menu „fajne poziomy”, podczas gdy poziomy, które zespół programistów szczególnie lubi, pojawiają się w obszarze „wybierz drużyny”. Jako gracz, który szuka poziomów do zagrania, możesz także wyszukiwać według wielu kryteriów, takich jak najczęściej grane, najwyżej ocenione i ostatnio opublikowane. Istnieje również opcja wyszukiwania za pomocą pola tekstowego, co jest przydatne, gdy na przykład znajomy poda nazwę poziomu, który chciałby, abyś spróbował.

Oczywiście wszystkie funkcje społeczności LBP Vita wymagają obecności w Internecie, co – biorąc pod uwagę, że jest to system przenośny – nie zawsze jest łatwe. Wspaniale jest zatem, że podczas przeglądania poziomów utworzonych przez użytkowników możesz pobrać je, aby zagrać później. Biorąc swój Vita na długą podróż? Możesz go załadować poziomami społeczności przed wyjazdem. Po powrocie pamiętaj o przesłaniu ocen i opinii dotyczących tych poziomów; zajmuje to tylko chwilę, a od tego zależy sukces ekosystemu LBP.

To jest gra, na którą czekała Twoja Vita. Przez wiele miesięcy lśniący ręczny aparat starał się pokazać, do czego jest naprawdę zdolny, a wraz z pojawieniem się Little Big Planet PS Vita wreszcie ma taką możliwość.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *