Tom Clancy’s Ghost Recon: Future Soldier

0

Zaspokojenia zsynchronizowanych ujęć i sporej pomocy w kampanii Ghost Recon: Future Soldier zapewnia mnóstwo rozrywkowych działań.

Najbliższe dziesięciolecia mogą być pełne nieznanego potencjału do cudownych wynalazków, ale w świecie gier przyszłość to stary kapelusz. Niewidzialność, widzenie rentgenowskie i miniaturowe kamery pływające to współczesne cuda, które już dawno stały się znane. Choć te narzędzia są potężne w grze Ghost Recon: Future Soldera Toma Clancy’ego, to w twoim futurystycznym arsenale kryje się odrobina nowości, a to może sprawić, że poczujesz się jakbyś podejmował misje już wielokrotnie. Czy Future Soldier to kolejna strzelanka z perspektywy trzeciej osoby?

Na szczęście nie. Choć można tu znaleźć wiele znajomości, marka skradających się działań Future Soldier i usprawniona praca zespołowa nadają jej wyjątkowy urok. Ta długa kampania pozwala władać Twoimi sojusznikami jak autonomiczną bronią; ich pistolety są twoje do dowodzenia, ale wykonują własne manewry, popychając akcję w równym tempie. Zastąpienie ich innymi ludźmi przynosi własne wyzwania i nagrody, podobnie jak stawia czoła tym ludziom w żywych, konkurencyjnych trybach dla wielu graczy. Choć jest to bardziej produkt przeszłości niż wizja przyszłości, Ghost Recon: Future Soldier to solidny pakiet, który zapewnia wiele satysfakcjonujących sposobów na wykonywanie swędzących palców spustowych.

W kampanii grasz jako duchy, czteroosobowy zespół elitarnych żołnierzy. Sceny z cutscenami i dialog mid-mission łączą się, tworząc miłe poczucie koleżeństwa wśród załogi, a wyświechtane archetypy są pomniejszane na rzecz bardziej zaniżonej charakterystyki. Osobowości są barwione podczas krótkich chwil, takich jak pieśń wypływająca z wkładek dousznych, ulotna mimika twarzy i rozmowa o używanych ciężarówkach. Interakcje z innymi żołnierzami ujawniają, w jaki sposób izolowane są duchy od żołnierzy, z którymi łamią chleb i jak nieświadomi są ci żołnierze. Ta segregacja tworzy połączenie między duchami, które jest odświeżającą zmianą od znanych „wiązań wykutych na tyglu walki”.

Na polu bitwy duchy próbują naśladować swoich imienników, poruszając się cicho przy pomocy zręcznego optycznego kamuflażu, który rozpuszcza się, gdy biegasz, biegasz lub strzelasz z broni. Utrzymywanie ukrycia jest często wymaganiem misji, a nawet jeśli nie jest, unikanie wykrywania daje wyraźną przewagę. Łatwo manewrować niewidocznym, a spędzasz dużo czasu w cichym eliminowaniu wrogów. Podstępne zabójstwa wręcz i bronie z tłumioną bronią to podstawowe narzędzia, ale kluczową mechaniką jest strzał zsynchronizowany. Wykrywając wrogów w swoim zasięgu lub oznaczając ich z góry dronem, możesz wyznaczyć do czterech celów, które możesz wyeliminować za jednym zamachem. Aby wykonać, po prostu otwórz ogień na swoim celu lub wydaj polecenie naciskając prawy zderzak.

To schludna sztuczka, a sekundy slo-mo, które nastąpią, są mile widzianym rozmachem, pozwalającym ci w milczeniu zmyć więcej niż kilku celowanych przeciwników. Używanie zsynchronizowanych ujęć w celu wyeliminowania wrogów jest przyjemne i stosunkowo łatwe dzięki macierzowi metod detekcji do Twojej dyspozycji. Drony, granaty sensoryczne i kilka smaków gadżetów optycznych dają ci wiele sposobów na wykrycie pobliskich wrogów. Dopóki nikt nie widzi martwych ciał, nikt nie staje się podejrzliwy, a wiele sytuacji rozgrywa wrogów w dyskretnych, łatwych do zsynchronizowania grupach.

Tylko na późniejszych poziomach napotykasz większe grupy, które sprawiają, że twoje umiejętności koordynacyjne są testowane. Musisz teraz wziąć pod uwagę wiele linii wzroku i powiązanych ze sobą wzorców ruchów, a także skalibrować dokładną szybkość, z jaką możesz oznaczyć i zdjąć nowy zestaw celów. Metodologiczna analiza tych scenariuszy jest bardzo satysfakcjonująca, a nawet może się okazać, że decydujesz się przeładować punkty kontrolne, gdy zostaniesz odkryty, nawet jeśli nie jesteś do tego zmuszony. Chociaż ostrzeżenie nie zawsze kończy się z misją, rzucanie wyzwania ukradkiem jest zazwyczaj bardziej wciągające i zabawne niż atakowanie.

Oprócz rozkazów synchronizacji, twoi sojusznicy są w większości autonomiczni. Podążają za twoim tropem, ale poruszają się, ukrywają i samodzielnie atakują zaalarmowane cele. Są bardzo niezawodne, ale są podatne na szereg nierealistycznych zachowań, które mogą przeszkadzać w zanurzeniu. Efektywne strzelanie przez wiele grubych murów, bieganie po przeszłości przeciwników przy jednoczesnym zachowaniu kamuflażu lub nieuzyskanie zaznaczonego celu na linii wzroku są przerywanymi dziwactwami sztucznej inteligencji.

Na szczęście, te problemy z AI rzadko mają niekorzystny wpływ na twoje postępy. Jednak niezależnie od tego, jak bardzo jesteś ostrożny, sprawy będą głośne. Otwarte ognie zapewniają dobre możliwości użycia broni niehamowanej, takich jak lekkie karabiny maszynowe i strzelby, a także zabójczych broni, takich jak frag i granaty zapalające. AI jest agresywna, ale nie lekkomyślna (aby wypożyczyć frazę od przywódcy ducha), i rzucają granaty, flankują i tłumią twoją pozycję z wigorem. Ta ostatnia akcja może wywołać dezorientujący ruch kamery, który tymczasowo uniemożliwia ci przywrócenie ognia, co jest przyjemną zmianą od zachmurzonego pola widzenia widzianego u innych strzelców.

Tak długo jak trzymasz osłonę, unikaj granatów i strzelaj ostro, możesz przejść przez te spotkania bez zbytniego wysiłku. Proponowane ładowanie broni jest zawsze do wykonania, choć Futurystyczny Żołnierz oferuje szeroki tryb dostosowywania broni przed każdą misją kampanii. Niemal każda część broni może zostać przeanalizowana i zamieniona na inną, która faworyzuje różne atrybuty, chociaż odblokowanie bardziej intrygującego sprzętu zajmuje trochę czasu. Każdy element jest renderowany z miłością, a zabawnie jest obserwować rozprysk pistoletu na kawałki, a następnie złożyć go ponownie. Robisz to wszystko za pomocą kontrolera lub z Kinectem, chociaż to ostatnie jest absolutnie nowością i prawie nie ma żadnej pomocy, jeśli chodzi o testowanie twojej broni na strzelnicy.

W polu, twoje pistolety strzelają realistycznymi raportami, a pociski uderzają w cel z głuchym łoskotem. Mimo że umiejętność strzelania jest umiejętnie ułożona, ogniska od deski do deski rzadko łączą się w coś naprawdę ekscytującego. W akcji jest robotnicza cecha, która sprawia, że ​​pragniesz emocji z synchronizowanego ujęcia, choć niektóre momenty pomagają ożywić. Wykonywanie manewrów w locie w zwolnionym tempie i ekstrakcji zakładników na szynach dodaje dramatyzmu, a misja z robotem wielkości osła (Warhound) zapewnia wybuchowe kopnięcia.

Każda misja kampanii przedstawia cztery wyzwania do pokonania w celu odblokowania dodatkowej broni, a dążenie do ich osiągnięcia jest dobrym sposobem na utrzymanie rzeczy bardziej interesujących. Musisz ulepszyć swój arsenał, aby wyciągnąć niektóre z nich, lub po prostu zabrać ze sobą kilku przyjaciół, aby pomogli twojej sprawie. W rzeczywistości niektórzy wydają się wymagać dodatkowych ludzkich graczy i możesz mieć jednego lokalnego lub maksymalnie trzech członków drużyny. Koordynowanie zsynchronizowanych ujęć i naprowadzanie na wrogów jest przyjemniejsze dla ludzkiej załogi, a także tryb hordy, w którym ty (i nawet troje przyjaciół) musisz bronić posterunku przed falami wrogów. Eskalacja ładowności broni, bonusy falowe i różnorodność narzędzi pomagają uczynić twoje stanowisko, gdy rzeczy stają się twardsze, a wyższe fale stanowią sztywne wyzwanie nawet dla najostrzejszych duchów.

W konkurencyjnym trybie dla wielu graczy można także rzucić ożywione wyzwanie, w którym dwie drużyny złożone z maksymalnie sześciu graczy mogą rywalizować w różnych trybach. Podobnie jak w kampanii, możesz szybko zginąć, jeśli zostaniesz złapany, więc osłona jest potężnym sprzymierzeńcem. Ale z wyjątkiem trybu oblężenia One-life-per-round, respawny zdarzają się na tyle często, że kara za śmierć nie jest bardzo surowa, co pozwala na bardziej bezczelną taktykę. Sprawia to, że gra jest bardziej gorączkowa, szczególnie w trybie konfliktu, gdy cele regularnie zmieniają punkt centralny bitwy.

Twoje umiejętności w zakresie broni palnej dobrze ci służą, ale także rozpoznanie. Oszałamiając wroga, zamiast go zabijać, a następnie hakować jego dane, może być ryzykowne i czasochłonne, ale wynikający z tego odsłonięcie pozycji wroga jest bardzo silną nagrodą, szczególnie w trybie Sabotaży transportującym bomby. Korzystanie z technologii w celu zdobycia przewagi jest satysfakcjonujące, a sukces w grze wieloosobowej zapewnia poziomy i nowy ekwipunek dla każdej z trzech klas, w których grasz w danym momencie.

Działanie konkurencyjne ewoluuje, ponieważ coraz więcej graczy wprowadza do walki więcej gadżetów i broni, dodając trochę różnorodności, a nawet długa kampania daje dobre powody, aby wrócić do niej po tym, jak ją przejrzysz. Chociaż standardowy strzelanina nie jest zbyt ekscytujący, ukradkowe umiejętności i różnorodne scenariusze walki zapewniają wiele rozrywkowych i satysfakcjonujących chwil. Akcja rzadko wykracza poza dzisiejsze standardy, ale Ghost Recon: Future Soldier udowadnia, że ​​na polach bitew przyszłości wciąż jest dużo zabawy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *