Rainbow Islands Revolution

Rainbow Islands Revolution na Nintendo DS to w zasadzie te same Rainbow Islands, które pojawiły się na niezliczonych konsolach w ciągu ostatnich 20 lat, z wyjątkiem tego, że sterowanie i rozgrywka zostały przerobione, aby skorzystać z ekranu dotykowego urządzenia przenośnego. To, co było zwykłą platformówką 2D z przyciskami przeskoku i ataku, zostało przekształcone w coś zupełnie nowego, używającego niemal wyłącznie ekranu dotykowego. Grafika, dźwięk i ogólna rozgrywka wciąż są postrzegane jako zdecydowanie stara szkoła, ale ta skoncentrowana na dotyku platformówka przynajmniej pozwala ożywić klasykę w sposób, który niektórzy ludzie powinni uznać za interesujący.

Podobnie jak większość gier platformowych, celem w Rainbow Islands Revolution jest poprowadzenie głównego bohatera do najdalszych zakątków ekranu podczas unikania i atakowania wrogów. Mówiąc ogólnie, najdalsze zakątki ekranu są skierowane w górę, w górę, w górę. W oryginalnej grze używałeś joysticka, aby poruszać postacią i naciskał przyciski, aby skoczyć lub rozwinąć tęczę. Tęcze znokautują przeciwników w kontakcie i mogą być użyte jako kroki do osiągnięcia wysokich platform. W tym remake’u Nintendo DS wszystkie ruchy i akcje są kontrolowane za pomocą rysika i ekranu dotykowego. Przeciągasz swoją postać, teraz utkwioną w bańce, za pomocą rysika. Nie musisz już skakać, ponieważ bańka może unosić się w powietrzu, ale musisz uważać na wrogów i kolce, które mogą odrąbywać zdrowie twojej postaci. Zamiast naciskać przycisk, aby rzucać tęcze bezpośrednio przed swoją postacią, możesz teraz używać rysika, aby narysować je w dowolnym miejscu na ekranie. Istnieją nawet specjalne kształty, które można wyciągnąć, aby uchwycić lub odciąć wrogów.

Motyw “chłopiec w bańce” tak naprawdę nie zmienia faktu, że jedyne co robisz to unikanie wrogów, łapanie power-upów i naciskanie na linię bramkową, ale sprawia, że ​​gra wydaje się bardziej żywa niż typowa stara -szkolna platformówka. Pomiędzy ciągnięciem bańki przez kolczaste tunele i tnącymi tęczami przez cokolwiek wrogów i power-upy pojawiają się rysiki są zawsze używane. Te bonusy głównie uzupełniają swój licznik tęczy i przyczyniają się do twojego wyniku, chociaż jest kilka ulepszeń, które mogą wysadzić wszystkich wrogów na obu ekranach. Niektóre aspekty gry musiały zostać zmodyfikowane tak, aby uwzględniały nową metodę wprowadzania i transformację bohatera w pływającego chłopaka z bąbelkami, ale zmiany te na ogół działają na korzyść gry. Ograniczenia czasowe są na przykład dłuższe, a bańka może teraz absorbować wiele trafień przed pojawieniem się. Szczególnie słodką zmianą jest to, że wszyscy bossowie na końcu każdego świata mają nowe wzorce ataków i wymagają nowych strategii do pokonania. Są chwile, kiedy ekran dotykowy nie reaguje wystarczająco szybko, lub błędnie podejmie próbę przeciągnięcia bańki jako próbę narysowania tęczy, ale te przypadki są rzadkie i rzadko niebezpieczne, dzięki wszystkim punktom życia ” Zazwyczaj mam w rezerwie.

Jeśli istnieje jedna powszechna krytyka, oznacza to, że ten remake nie był wystarczająco przerobiony. Oprócz pokazania dodatkowej części poziomu na górnym ekranie podczas manewrowania na dolnym ekranie, grafika nie zmieniła się znacznie od czasu oryginalnej gry zręcznościowej. Tła i postacie są kolorowe i pokazują niektóre odcienie tu i tam, ale nic poza tym, co było wspólne w arkadach w późnych latach 80-tych. Na szczęście sceneria nie jest krzykliwa. Niektóre środowiska są wręcz urocze, szczególnie te wzorowane na ziemi z zabawkami lub nawiedzonym cmentarzu. Muzyka i efekty dźwiękowe są równie urocze i chwytliwe, choć i one są tak proste w porównaniu do tego, do czego przyzwyczailiśmy się w ciągu ostatnich pięciu lat.

Jeszcze kilka poziomów, a przynajmniej kilka nowych, byłoby miłych. Gra DS ma wszystkie te same poziomy, co oryginalna gra zręcznościowa. W sumie jest ich 40, podzielonych na 10 światów. Wydawało się, że dużo się dzieje w ciągu dnia, ale większość graczy będzie w stanie przebić się przez nie w ciągu jednego lub dwóch dni, dzięki dodatkowym punktom życiowym i kontynuacji zapewnionej przez tę wersję gry. Jest kilka powtórzeń związanych ze zbieraniem pozostałych kryształów, aby zobaczyć najlepsze zakończenie, ale nawet to nie potrwa dedykowanych graczy dłużej niż kilka godzin. Oczywiście, możesz twierdzić, że gra nie przesadza z powrotem. Jedynymi nowymi dodatkami pod względem cech są ataki punktacji i tryby dla wielu graczy, które są do siebie podobne. W trybie ataku punktowego starasz się uzyskać jak najwyższy wynik na 10 różnych poziomach. W trybie multiplayer aż czterech graczy może rywalizować, aby zobaczyć, kto może zgromadzić najwyższy wynik na 10 różnych poziomach. Nie możesz wchodzić w interakcje z innymi graczami w grze wieloosobowej, ale możesz wysyłać wrogów na ekrany swoich znajomych, usuwając ich ze swoich. Te tryby są w porządku, ale to wstyd, że taki prosty tryb dla wielu graczy wymaga od gracza posiadania kopii gry.

Z różnych powodów Rewolucja Tęczowych Wysp znajduje się tuż poza płaskowyżem, w którym zamieszkują inne gry dotykowe, takie jak Kirby: Canvas Curse i Mario vs. Donkey Kong 2. Zmiany, które wprowadzono w celu ulepszenia klasycznej gry na ekranie dotykowym, nieco ją odświeżają, ale to wciąż jest bardzo stara gra, a jeszcze więcej należy zrobić, aby uzasadnić jej istnienie jako pełnowartościowego wydania w bibliotece Nintendo DS .

Comments

(0 Comments)

Twój adres email nie zostanie opublikowany.