Legenda baseballu, Yogi Berra, raz zażartował, że „przyszłość nie jest taka jak dawniej”, co wydaje się właściwe przy opisie Battlefield 2142, czwartej gry na PC w najlepiej sprzedającej się serii akcji. Ta nowa gra ma na celu śledzenie zeszłorocznego wspaniałego Battlefield 2 – i jest to zarówno błogosławieństwo, jak i przekleństwo, ponieważ 2142 zaprosi nieuchronne porównania do Battlefield 2, nawet jeśli jest zajęty próbą przebicia się. Niemniej jednak, choć wiele zmian wydaje się niewielkich rozmiarów, tutaj jest wystarczająco dużo nowych treści, aby zasłużyć na twoją uwagę.

Fabuła z roku 2142 może być najlepiej opisana jako Battlefield 2 spotyka się z The Day After Tomorrow, filmu z 2004 roku, w którym świat jest nagle zamknięty w dzisiejszej epoce lodowcowej. Kiedy miliardy ludzi zmuszonych są do ucieczki na zimną półkulę północną, by cieszyć się bardziej gościnnym Południowym, napięcia nasilają się i wybuchają wojny strzelające ostatnimi pozostałymi lądami. W grze przekłada się to na Unię Europejską walczącą z koalicją Panazjatycką Pan skupioną wokół Rosji, która walczy o ucieczkę Europy przed lodem i osiedla się w Afryce Północnej. Pola bitew przejdą od zimowego i zniszczonego przez wojnę krajobrazu europejskiego do suchych piasków Afryki Północnej. Oznacza to również, że w grze są tylko dwie frakcje, ale dlaczego obecni mieszkańcy Afryki Północnej siedzą bezczynnie podczas ich inwazji? W każdym razie te nowe frakcje są interesujące, nawet jeśli są nieco trudne do odróżnienia od siebie. Żołnierze przyszłości są ubrani w ten sam rodzaj zaawansowanych technicznie kamizelek kuloodpornych, choć rosyjska zbroja jest nieco czarniejsza niż wersja europejska.

Jeśli grałeś w Battlefield 2, szybko poczujesz się jak w domu w grze Battlefield 2142. Przyszłość jest bardzo dobrze znana, ponieważ projektanci nie za bardzo podchodzą do broni i pojazdów. Tu nie ma broni laserowej ani wiązki; zamiast tego otrzymasz futurystyczne wersje dzisiejszych broni. Jest karabin szturmowy, karabin snajperski, wyrzutnia pocisków i lekki karabin maszynowy, który wyposażyłby cztery klasy w grę. Zgadza się: w grze są tylko cztery klasy, w porównaniu z siódemką z Battlefield 2, ale te nowe klasy są o wiele bardziej elastyczne i można je dostosowywać. Cena jest taka, że ​​będziesz musiał zagrać w 2142, aby uzyskać dostęp do większości opcji dostosowywania, ponieważ system ten ma zachęcać do długoterminowej gry.

Projektanci przyjęli pomysł odblokowania broni w grze Battlefield 2 i umieścili ją na sterydach, aby odblokować do 40 różnych rodzajów broni lub sprzętu. Nie tylko to, ale każda klasa ma dwie różne odblokowane ścieżki, które specjalizują się w innym kierunku. Na przykład, klasa rekonesansowa może stać się potężniejszym snajperem lub bardziej skutecznym operatorem Sił Specjalnych, który może wymykać się i wysadzać stacje naziemne wroga, utrudniając w ten sposób zdolność dowódcy wroga do wywoływania różnych form wsparcia. Jednakże oznacza to również, że na początku możesz mieć frustrację, ponieważ twoja postać nie będzie miała nawet granatów, dopóki ich nie odblokujesz, a będziesz w niekorzystnej sytuacji przeciwko tym graczom, którzy mają dostęp do mocniejszej broni i umiejętności. Podczas gdy promocje i odblokowania przychodzą dość szybko na wczesnym etapie, tempo zwolni, ponieważ każde nowe odblokowanie wymaga zgromadzenia coraz większej liczby punktów. Musisz więc sporo zagrać, aby odblokować wiele rzeczy, które powodują, że Battlefield 2142 różni się od swoich poprzedników. Albo znajdziesz się w jednej klasie o wiele bardziej niż inni, ponieważ tam będzie większość twoich wczesnych odblokowań. Cały ten proces jest trochę zagmatwany, ponieważ nie wystarczy po prostu odblokować nowe przedmioty, ale musisz przyłączyć się do swojej postaci, gdy po raz pierwszy dołączysz do bitwy.

Oczywiście w grach Battlefield nie chodzi tylko o walkę piechoty, ponieważ seria „wciągająca mieszanka walki piechoty i pojazdów jest tak uzależniająca. Jeśli jesteś weteranem z Battlefield, przekonasz się, że pojazdy przyszłości są znajome, poza chłodnymi, mechanicznymi chodzikami, które są w zasadzie chodzącymi czołgami. Nadal masz lekko podrobione wersje dzisiejszych buggy, transporterów opancerzonych i czołgów. Ponownie pojawiły się nowe funkcje, które sprawiają, że pojazdy te są nieco inne. Wózki mogą kopać w krótkim czasie turbo, aby wyskoczyć z niebezpiecznej strefy, podczas gdy APC mogą wystrzelić piechotę w niebo na stragany szturmowe. Zbiorniki PAC pływają dzięki technologii „hover”, podczas gdy czołgi w UE opierają się na tradycyjnych bieżnikach. Właściwe użycie tych nowych pojazdów może być katastrofalne, choć można się im przeciwstawić, jeśli zespoły piechoty współpracują ze sobą. Oczywiście, zmuszanie ludzi do współpracy zawsze było głównym problemem w Battlefield, więc prawdopodobnie możemy spodziewać się tych samych niekończących się debat na temat równoważenia, jak wcześniej. I najważniejsze pytanie to siła powietrzna, która była zbyt dominująca w Battlefield 2. Nasze doświadczenie z 2142 jest takie, że te samoloty nie są tak niszczące jak te w Battlefield 2, ponieważ są wolniejsze i mniej zdolne, a ponadto jest więcej sposobów na zabierz je. Z drugiej strony prawdopodobnie zostaniemy wyprowadzeni z błędu po pojawieniu się pilotów asów i dowiedzieć się, jak sprawić, by te samoloty zrobiły akrobacje, których nawet projektanci nie przewidzieli.

Jak już zapewne można się spodziewać, wiele koncepcji rozgrywki wprowadzonych w grze Battlefield 2 powraca w nieco bardziej rozwiniętej formie. Powraca gra w drużynie, ale teraz istnieją zachęty w postaci „ulepszeń w terenie”, które nagradzają graczy za wspólne granie i wspólne granie. Otrzymasz więcej punktów szybciej, jeśli będziesz także wypełniał zamówienia. Rola dowódcy powraca, a jeden gracz w każdej drużynie może wywołać skanowanie satelitarne i drony lotnicze w celu wykrycia wroga, a także uderzenia orbitalne, które są potężną formą artylerii, której ładowanie zajmuje dużo czasu. Istnieje również uderzenie impulsu elektromagnetycznego, które tymczasowo wyłącza pojazdy w promieniu wybuchu, a także miesza się z pokazami piechoty zamontowanymi na hełmie. Mimo to, wydaje się, że jest tu wiele rzeczy, w tym wizualnych, dzięki 2142 za pomocą nieco ulepszonej wersji silnika graficznego Battlefield 2. W tym momencie silnik jest nieco przestarzały i nadal nie ma wsparcia dla panoramicznego ekranu, ale dobrą wiadomością jest to, że wymagania systemowe nie uległy zmianie, chociaż wydłużone czasy ładowania w Battlefield 2 nie uległy poprawie, zarówno.

Na szczęście 2142 ma nową fajną funkcję w trybie Tytana, która towarzyszy tradycyjnemu trybowi podboju. Jest to pierwszy nowy tryb wprowadzony w grze Battlefield od momentu powstania serii i jest świetny. Tryb podboju wymaga przechwycenia i przytrzymania różnych punktów kontrolnych na mapie, jednocześnie starając się zredukować liczbę odradzających się wrogów. Tryb Tytan pozbywa się liczby biletów i zmienia punkty kontrolne na silosy rakietowe. Celem jest teraz zniszczenie Titana drugiej drużyny, która jest pływającym lotniskowcem / pancernikiem bronionym przez potężną osłonę energetyczną. Może to prowadzić do wielu szalonych bitew kontrolujących różne silosy rakietowe, które okresowo podnoszą pocisk, który może uszkodzić osłonę energetyczną. Gdy tarcza jest opuszczona, musisz zaatakować Tytana, albo przelatując nad transportem, albo podskakując w kapsule. Bitwa w Tytanie może być intensywna, ponieważ obrońcy starają się powstrzymać najeźdźców w wąskich korytarzach, w których latają kule i granaty. Jeśli najeźdźcy mogą uzyskać dostęp do pomieszczenia z reaktorem wysadzając cztery terminale zabezpieczające, mogą wysadzić Tytana.

Tryb Tytana wymaga nieco większej koordynacji niż tryb podboju, ale rezultaty mogą być szalone, gdy ludzie to zrozumieją. W trybie Titan najlepsze jest to, że istnieje wiele sposobów na wygraną. Jeśli jednemu zespołowi uda się zdobyć przewagę nad rywalem, nadal możliwe jest, że druga drużyna dogoni tak długo, jak obrońcy na Tytanie będą mogli kupić wystarczająco dużo czasu pozostałym członkom drużyny, aby złapać teraz stosunkowo niezdefiniowane silosy i powalić wroga Tytanowi. tarcze. Następnie jest to wyścig pomiędzy przestępstwem i obroną dwóch różnych Tytanów. Dynamika rozgrywki również się zmienia, ponieważ akcją na pokładzie jest tylko piechota, a to oznacza, że ​​musisz wysiąść z pojazdów i wyciągnąć to staromodnym sposobem. Kiedy wrzucisz wszystkie fajne nowe zabawki, które możesz odblokować, takie jak aktywny kamuflaż, aby stać się półwidzialnym, droidy strażnicze, które mogą pomóc w pokonywaniu wąskich korytarzy, oraz stacje lecznicze, które mogą załatać cały oddział w tym samym czasie, akcja może stać się naprawdę szalonym.

Cała atmosfera jest wspierana przez doskonałą jakość dźwięku produkcji. Po pierwsze, nieustanny strumień rozmów w powietrzu, gdy członkowie drużyny wzywają cele lub wydają rozkazy. Siły UE mówią z obciętymi angielskimi akcentami, podczas gdy PAC używa rosyjskiego. Trzeba trochę czasu, aby rozpoznać, co oznaczają różne zwroty rosyjskie, choć niektóre są natychmiast rozpoznawalne, na przykład „wielki robot”, gdy mówi się o spacerowiczach. Efekty dźwiękowe są również fajne, ponieważ bronie przyszłości brzmią wyraźne i niepowtarzalne, a jednocześnie śmiertelne. Potem jest bomba i ociężały partytura, która nie wydaje się nie na miejscu w filmie Michaela Baya. Każdy poziom ma swój własny porywający motyw, który sprawi, że poczujesz się zraniony w nadchodzącej bitwie.

I chociaż silnik graficzny tak naprawdę się nie zmienił, nie znaczy to, że nie jest to ładna gra. Każde pole bitwy ma wyjątkowy charakter, od futurystycznej fortecy, która strzeże Gibraltar do wypatroszonych resztek Berlina. Wybierasz się z malowniczych europejskich miast i wiosek, by otoczyć je eleganckimi stalowymi wieżami na pustynne pustkowia Afryki Północnej. Jest tu mnóstwo scenerii do zaabsorbowania, ale warto zwrócić uwagę na szczegóły. Chłodna, trochę ziarnista karma wideo, którą dostajesz, gdy załatwiasz broń w transporcie lub w APC, sposób, w jaki twoja technika bije, gdy zostajesz trafiony impulsem EMP, lub po prostu uczucie bycia otoczonym przez szalejącą bitwę na ziemi a na niebie nad tobą wszyscy znacznie poprawiają atmosferę.

Z dziwnego powodu, mimo że świat kończy się w 2142 roku, wydaje się, że reklama będzie nadal dostępna. W grze Battlefield 2142 są dostępne reklamy w grze, ale nie mogliśmy ich zobaczyć podczas testów. Nadal istnieje wydrukowane oświadczenie, które towarzyszy grze, informujące, że Battlefield 2142 przeanalizuje określone „dane reklamowe” na twoim komputerze, aby określić, jakie reklamy Ci wyświetlić. Jak na ironię, EA twierdzi, że jeśli nie chcesz, aby Twoje dane były udostępniane partnerowi reklamowemu, „nie instaluj ani nie odtwarzaj oprogramowania na żadnej platformie, która jest używana do łączenia się z Internetem”. Ale to by w zasadzie pomogło w grze Battlefield 2142, prawda? Oczywiście, zawsze możesz grać przeciwko jednemu graczowi przeciwko sztucznej inteligencji, chociaż sztuczna inteligencja nie zostanie w najbliższym czasie pomylona z ludzkimi przeciwnikami, a pojedynczy gracz wciąż jest ograniczony do 16-osobowej mapy. Jest to jednak przykład przyszłych wydarzeń, ponieważ zaczynamy dostrzegać dynamiczne reklamy w grze pojawiające się w coraz większej liczbie gier.

Kiedy się do tego zabierzemy, Battlefield 2142 to solidny wpis w serii, ponieważ wydaje się być nieco bardziej wyrafinowaną wersją popularnego poprzednika. Poza trybem nowego Tytana, nie ma tu zbyt wiele nowych rzeczy, więc nie ma to miejsca jak skok, który Battlefield 2 reprezentował od swoich poprzedników – jest bardziej zbliżony do tego, czym Battlefield: Wietnam był do Battlefield 1942. , jeśli szukasz więcej zamieszania w trybie multiplayer, trudno nie polecić Battlefield 2142.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *