Jest wiele wyzwań, które czekają na wirtualnego snajpera. Infiltrując obszar niezauważony, prześladując twoją zdobycz i uzyskując nieprzerwaną linię widzenia – napięcie polowania. Odbijanie celów, przechodzenie do nowej pozycji, ustawianie pułapek i unikanie wrogów – dreszczyk pościgu. Celowanie, obliczanie odległości, powolne wydychanie i ściskanie spustu – uwolnienie zabójstwa. Zadowolenie z snajperów jest wiele, ale Sniper Elite V2 serwuje je nieelegancko, co czyni grę nierówną dla tych, którzy kochają długie ujęcia.

Podobnie jak jego poprzednik, Sniper Elite V2 powstaje podczas ostatnich dni II wojny światowej. Jesteś amerykańskim snajperem wysłanym, by powstrzymać Rosjan przed zgarnięciem nazistowskich naukowców. Oczywiście, sprawy nie idą zgodnie z planem i trzeba improwizować. Historia rozgrywa się w ładnie zagranych głosach i perfekcyjnie przerywnikowych scenkach, zapewniając przyzwoitą scenerię dla twoich misji. Solidna konstrukcja dobrze wykorzystuje ustawienie, ponieważ zbombardowane budynki i barykadowe ulice zapewniają mnóstwo miłych kryjówek dla samotnego snajpera. Jak można się było spodziewać, gracze PC otrzymują znacznie lepiej wyglądającą wersję zrujnowanego Berlina, ciesząc się wyraźnymi szczegółami i pięknymi niebiosami, podczas gdy właściciele konsoli Xbox 360 zajmują się bardziej miękkimi, bardziej wyciszonymi obrazami.

Początek każdej misji rozpoczyna się ukradkiem. Jesteś za liniami wroga, a twoimi jedynymi sojusznikami są broń i amunicja, które nosisz ze sobą. Możesz nosić karabin, pistolet maszynowy i broń boczną, i choć odblokowujesz nowe bronie w miarę postępów, różnice są niewielkie. Bardziej istotny jest twój wybór materiałów wybuchowych. Druty potyczek, miny lądowe, dynamit i granaty wysadzają się w różny sposób, a posiadanie wystarczającej siły ognia, aby ustawić dodatkową pułapkę lub wyjąć grupę atakujących wrogów, może być bardzo pomocne.

Ale zanim zaczniesz wysadzać w powietrze, musisz zachować ciszę tak długo, jak to możliwe. Chodzenie na kucki wszędzie staje się męczące, ale głośne kroki przyciągają wrogie uwagi, a nawet jeden wróg z bliska może przeliterować los dla kruchego snajpera. Często można robić postępy dzięki podstępnym zabijakom w walce wręcz, uciszonym strzałom z pistoletu i raportom z karabinów czasowych, które są zamaskowane przez hałas eksplodujących bomb lub dzwonów. Strażnicy zwykle poruszają się w przewidywalnych wzorach, które możesz wykorzystać, lub możesz zwabić ich bliżej, by uzyskać czystsze zabójstwo.

Podczas gdy twój pistolet maszynowy i pistolet są świetnymi towarzyszami drużyny, twój karabin jest graczem franczyzowym. Strzały na głowy i torsy zwykle zabijają lub obezwładniają twoich wrogów. Możesz doskonalić kierowanie poprzez powolne wydychanie, co spowalnia czas i przybliża nieznacznie. Jeśli Twój cel jest prawdziwy, zostaniesz nagrodzony jednym z wielu makabrycznych i satysfakcjonujących ujęć kamery, które Sniper Elite V2 z miłością obsługuje. Kamera śledzi kulę i daje miejsce w pierwszym rzędzie do chwili uderzenia. Czasami po prostu patrzysz, jak kula wchodzi i wychodzi z ciała, zostawiając za sobą kwitnącą ranę. Bardziej dramatyczne momenty dają widok promieniowania rentgenowskiego pocisku przebijającego kości i rozdzierającego organy w makabrycznym zwolnionym tempie. Są brutalne i bezinteresowne (może za dużo, dla niektórych), ale nawet po godzinach snajperów nigdy się nie starzeją.

Gdy twoi wrogowie mają na sobie koralik, sprawy stają się trudniejsze. Zbliżają się do twojej pozycji i rzucają ci ogień. Ich niekonsekwentny postęp może sprawić, że będzie trudniej je trafić, ale tylko dlatego, że się poruszają, nie oznacza, że ​​poruszają się mądrze. Żołnierze piechoty po prostu biegają tam iz powrotem, chcąc nie chcąc, a kontrkandydaci czasami strzelają do parapetu tuż przed nimi. W tym momencie Sniper Elite V2 odwraca uwagę od właściwej gry snajperskiej i zaczyna przypominać wadliwą strzelnicę.

Montowany karabin maszynowy jest potężną bronią, ale widząc wrogów z nonszalancją, te miejsca pracy, pomimo góry pobliskich ciał, przynoszą ulgę w sztucznej inteligencji. Gdy pojawia się nowy plon wrogów i zapełnia nieprawdopodobne miejsca w obszarze, w którym właśnie skończyłeś polerowanie, wydaje się, że ktoś po prostu zresetował galerię do następnej rundy. A kiedy pojazdy będą toczyć się z dużymi, lśniącymi czerwonymi nakrętkami na zbiornikach z benzyną, będziesz miał prawo zastanawiać się, czy chwiejne żółte kaczki są daleko w tyle.

To uczucie nasila się na normalnym poziomie trudności. Możesz łatwo zdobyć trafienie snajpera, skorzystać z pomocy wizualnych, aby go zlokalizować, przyciągnąć go do celu i zabrać go na długo, zanim będzie mógł cię zabić. To nie jest łatwe per se, ale masz wrażenie, że jedyny czas, kiedy umierasz, to kiedy jesteś nieostrożny. Trudna trudność przesuwa równowagę z powrotem w drugą stronę. Jeśli nie jesteś w stanie zdobyć wroga snajpera, obliczyć spadek pocisku, zrekompensować wiatr i szybko strzelać, snajper wroga cię wyciągnie. Nawet żołnierz piechoty z pistoletem maszynowym może być śmiertelny z dystansu. Z pomocą asyst i celowania przeciwnika, ta trudność sprawia, że ​​staranne planowanie musi być udane i udane, o wiele słodsze.

Kampania trwa długo, trwa już ponad 10 godzin i można ją grać wspólnie online. Istnieją również inne rodzaje gier dla dwóch graczy, w tym Kill Tally, w którym bierzesz na siebie coraz mocniejsze fale wrogów, oraz Bombing Run, w którym promieniujesz na zewnątrz z centralnego punktu, by odzyskać części samolotu. Oferują one tę samą wspólną zabawę z misji kampanii dla dwóch graczy, ale Overwatch zapewnia coś innego. Jeden z graczy to snajper, który jest ograniczony do pozycji podniesionej, a drugi to żołnierz piechoty, wykonujący cele na ziemi i obserwujący snajpera. Chociaż jest kilka fajnych momentów, takich jak zobaczenie swojego kumpla asa, wroga, który przynosił ci obrażenia, grając jako bezbronny, bezchmurny chrząknięcie jest oporem, ponieważ najlepszą strategią jest często czekanie aż twój nadopieku zajmie się biznes.

Gracze komputerów PC mogą również cieszyć się konkurencyjnym snajpowaniem dzięki trybom deathmatch i drużynowym trybom deathmatch. Te odtwarzane są na poziomach maziowych, gdzie dominują linie wzroku. Musisz narażać się na manewr, a to powoduje wiele napięć. Sprzeciw wobec przebiegłości ludzkiego przeciwnika jest zniechęcającą i ekscytującą perspektywą, szczególnie gdy śmierć może nadejść tak szybko i dramatycznie. Tempo tych meczów może się znacznie różnić w zależności od zaangażowanych graczy, od szaleńczych strzelanin po metodyczne ćwiczenia w starannym manewrowaniu i powodują one najbardziej intensywną walkę w grze.

Reszta Sniper Elite V2 może być dość intensywna, gdy wszystko klika na miejsce. Wykonywanie dobrych ujęć i układanie kilkudziesięciu wrogów to dużo zabawy, choć może być męczące, aby przebić się przez kolejny obszar nowo zaludniony grotem z grubą głowicą. Twoja tolerancja dla przezroczystych elementów gry pójdzie daleko w kierunku określenia, jak bardzo lubisz tę uwielbioną galerię strzelań, ale jeśli rozkoszujesz się dobrym headshotem, Sniper Elite V2 ma cię w zasięgu ręki.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *