Shodown III trzymał się w arkadach. Ale do wydania King of Fighters ’95 i Fatal Fury Real Bout for the Saturn, SNK miał problemy z konwersją swoich gier na platformę macierzystą. Płonące pytanie: czy Shodown III bezpiecznie dokona przejścia? Odpowiedź: Samuraj Shodown III na Playstation jest naprawdę dobry, ale niezbyt wielki.

Niektóre klatki animacji z arkadowej wersji gry zostały przycięte, a szybkość rozgrywki na Playstation jest nieco wolniejsza. To solidna gra – tak długo, jak gracze są gotowi poradzić sobie z niesamowicie długim czasem ładowania. Mimo to rozgrywka wciąż istnieje – wraz z żywymi kolorami i szczegółową grafiką postaci i tła SNK.

Wydaje się, że nazwa gry w Samuraj Shodown to cierpliwość. Dla graczy, którzy lubią wieloryby na przyciskach, przygotujcie się na wielkie bicie. Gracze powinni zamiast tego szukać otworów i wycinać. Ponieważ ta gra tak naprawdę nie ma systemu combo, gracze muszą ciągnąć razem ruchy powoli, metodycznie przeciwdziałając mieczom przeciwnika. Może to prowadzić do długich ataków – odejścia od dzisiejszych bojowników, które mają za zadanie pożreć ćwiartki tak szybko, jak to możliwe, zanim udadzą się na konsole.

Zmiany od Samuraj Shodown II są bardzo liczne. Każda postać ma teraz alter ego z ulepszonymi ruchami, a gracze mogą wybierać spośród wielu ustawień trudności. Na przykład nowi gracze mogą zawsze blokować swoją postać; bardziej doświadczeni gracze mogą wyeliminować blokowanie; i jest nawet opcja, która daje graczom pełen ruch w desperacji w trakcie meczu. Te opcje są miłym akcentem – szczególnie dla tych, którzy w inny sposób są zniechęceni złożonością ruchu w gatunku gier walki.

Ci, którzy pokochali wersję gry zręcznościowej Samurai Shodown III, będą zadowoleni z tej konwersji. Ci, którzy nigdy nie grali w grę, powinni spróbować – prawdopodobnie im się to spodoba, o ile będą w stanie znieść czas ładowania.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *