Resistance: Fall of Man #2

0

Resistance z powodzeniem łączy wiele najlepszych cech z innymi świetnymi strzelankami pierwszoosobowymi ze spektakularnymi efektami wizualnymi i kilkoma nowatorskimi zwrotami akcji.

Wasza początkowa broń, potężny karabin szybkostrzelny z 50-okrągłym klipem i zamontowanym granatnikiem, będzie ostoją całej kampanii. Szybko znajdziesz też chimeryczny odpowiednik, zwany bullseye. Jest to karabin energetyczny, który ma unikalną zdolność strzelania do naprowadzających radiolatarni, co powoduje, że wszystkie twoje pociski mają zero na tych sygnałach. Tak więc możesz oznaczyć tagiem wroga, a następnie przejść za osłonę i strzelać prosto w powietrze, ponieważ te strzały automatycznie zmieniają trajektorię, aby znaleźć swój znak. Inną niezwykłą bronią jest świder, masywny karabin, którego strzały przebijają się przez twarde powierzchnie, co bardzo utrudnia ich uniknięcie. Co więcej, ślimak może tworzyć barierę energetyczną, aby chronić użytkownika przed nadchodzącym ogniem. Zyskasz prawdziwe uznanie dla tej przerażającej broni podczas kampanii.
Nie wszystkie bronie są godne uwagi, ponieważ w składzie jest dość typowa strzelba, karabin snajperski, wyrzutnia rakiet i tak dalej. Co ciekawe, kiedy zakończysz kampanię po raz pierwszy, odblokujesz dodatkowe bronie, które możesz znaleźć, jeśli przejdziesz przez to jeszcze raz. Możesz je również znaleźć w trybie gry wieloosobowej. Jeśli jest problem z bronią w grze, oznacza to, że najczęściej kończysz w zależności od dwóch pierwszych broni. Każda z tych broni jest dość standardową akcją typu „wskaż i strzelaj”, więc idealnie jest po prostu wbić cel w siatkę celowniczą i przejść na pełny tryb automatyczny. Odporność zdecydowanie ma w sobie coś więcej niż celowo strzeloną, taktyczną strzelankę. Musisz jednak dotrzeć do terytorium wroga. Musisz także użyć granatów, aby zniszczyć formacje wroga, ponieważ otoczenie przez wrogów przynosi szybką śmierć i powrót do najbliższego punktu kontrolnego. Resistance sprawia, że ​​czujesz się trochę jak w grach Halo, ponieważ równoważy prosty, pełen akcji styl strzelania z podstawową potrzebą częstego stawania na pozycji defensywnej i czekania na okazje przeciwko okopanym wrogom.
Gra przedstawia Chimerę jako praktycznie nie do powstrzymania wroga, a Nathan Hale wydaje się wyjątkowo zdolny do przetrwania ataków. W rzeczywistości nie są one tak trudne, jak wyglądają – niektóre skoncentrowane strzały w końcu przyniosą którekolwiek z nich. Dowiesz się także, jak ciężko ranni Chimery atakują na kolanach, co jest idealną porą na ich zakończenie i zły czas na przejście do następnego celu. Podczas trwania gry zmierzysz się z różnymi Chimerami, w tym z pewnymi przewidywalnymi rzeczami podobnymi do pająków, które wyskakują z worków z jajami i pędzą cię bezmyślnie. Zdecydowana większość czasu jednak będziesz walczyć z oddziałami mieszańców Chimeran. Zazwyczaj uzbrojeni w karabiny szturmowe, ci żołnierze są dość skuteczni w posługiwaniu się osłoną, a także flankowaniu i taktowaniu. Będą cię również spławić z ukrycia jednym z granatów jeża, które wysyłają śmiertelne igły lecące w każdym kierunku, gdy eksplodują. Walka z hybrydami sprawia, że ​​czują się trochę monotonne w plamach, ponieważ są zdecydowanie najczęstszym rodzajem wroga, z którym się spotkasz. Jest to jednak świadectwo jakości sztucznej inteligencji i prezentacji gry, która często budzi emocje.
Charakter walki z Chimera zmienia się dramatycznie w zależności od tego, gdzie walczysz. Większość strzelania w Resistance odbywa się na średnich i długich dystansach, podczas gdy ty, każdy inny żołnierz, i Chimera poruszają się od deski do deski, robiąc strzały. Można jednak spodziewać się wielu walk z pokojem do pokoju, a także strzelanin z słabo oświetlonych, klaustrofobicznych korytarzy. Nawet jeśli zazwyczaj nie masz poczucia prowadzenia rozpaczliwej wojny, masz dobre wyczucie skali z różnych środowisk w grze. Bitwy mogą być szczególnie zabawne, gdy dołączą do ciebie przyjaźni żołnierze i przechwytują wrogów skupionych na zdejmowaniu sterowanych komputerowo towarzyszy. Ale nie ma tam nigdy więcej niż garstka ludzi, którzy by ci pomogli, a i tak pewnie wkrótce skończą. Gra ma kilka miłych chwil, w których jesteś w stanie uratować życie drugiego człowieka, gdy ma go wykonać chimeryczny potwór. Wydaje się jednak, że ten aspekt mógł być bardziej rozwinięty, ponieważ gra niewiele ma na celu, abyś dbał o swoich jednorazowych sprzymierzeńców, którzy napadają na walkę, wykrzykując typowe „jesteśmy pod obstrzałem”.
Dla odmiany, Resistance rzuca kilka sekwencji do jazdy samochodem. A jeśli zmrużyłeś oczy podczas tych części, możesz pomylić je z Halo. Pilotowanie wysoce niszczycielskiego czołgu lub jazda dżipem z tyłu karabinu maszynowego zapewnia dobrą rozrywkę, chociaż te pojazdy są tak potężne, że sprawiają, że zastanawiasz się, jak ludzkość tak bardzo przegrała Chimera. Z drugiej strony Chimera ma kilka imponujących dużych pojazdów i własnych stworzeń. Jednak sposób, w jaki ludzkie pojazdy sprawiają, że czujesz się praktycznie niezniszczalny, podkopuje poczucie, że walczysz w ciężkiej walce. Mimo to, sekwencje te są rzadkie i dość różne od biegu na piechotę i strzelania, ponieważ są one mile widzianą częścią kampanii. Choć kampania jest dość prosta, wykonuje świetną robotę, by nigdy się nie schylać, aby cofnąć się, rozwiązać zagadki lub w inny sposób zmarnować czas robiąc coś innego niż walczyć przeciwko potężnym wrogom. Robi to przez dobre 10 do 12 godzin, zakończone serią trudnych starć.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *