Resistance: Fall of Man #1

Jeśli masz zamiar zrobić strzelankę pierwszoosobową, równie dobrze możesz starać się dostarczać tego, co najlepsze w tym stylu gry. To właśnie robił program Insomniac Games firmy Ratchet & Clank w grze Resistance: Fall of Man. Jeden z najbardziej wyczekiwanych tytułów w wersji na PlayStation 3, Resistance to imponująca pod względem technicznym, dobrze zaprojektowana, intensywna gra akcji, która bezbłędnie czerpie inspirację z najlepszych najnowszych przykładów podobnych gier. Resistance nie próbuje niczego, co różni się znacząco od innych strzelanek z pierwszej osoby, ale oferując szeroki wybór interesujących broni, mnóstwo bezwzględnych wrogów, do których można strzelać, dobry poziom projektu i doskonałą prezentację, osiąga to, co większość takich gry nie działają. W pełni funkcjonalny tryb dla wielu graczy dla maksymalnie 40 graczy stanowi ekscytującą kampanię, która przynosi wielki wysiłek i obiecujący przykład tego, co może zrobić PlayStation 3.

Opór ma miejsce w ponurej alternatywnej rzeczywistości, w której II wojna światowa nigdy nie miała miejsca, ale zamiast tego wydarzyło się coś jeszcze gorszego. Kiedy w połowie XX wieku panuje napięcie polityczne, nagle pojawia się potworna rasa przerażających stworzeń i zaczyna zabijać wszystkich. Początkowo uważany za rosyjską broń biologiczną, ten diabelski gatunek znany jest jako Chimera. Szybko przytłacza Azję i większość Europy, zanim skupi uwagę na Wielkiej Brytanii. W grze grasz jako niezawodny amerykański żołnierz o imieniu Nathan Hale, który jest wysyłany, aby wzmocnić obronę Wielkiej Brytanii. Pędzel z wczesną śmiercią daje Hale unikalną perspektywę wroga, a niedługo leniwie pokonuje najgorsze, jakie ma do zaoferowania Chimera. Jako Hale pokonasz zdewastowane ulice Anglii, a także znajdziesz się głęboko w terytorium wroga, walcząc o przetrwanie i odwrócenie losu przegranej bitwy.

Opowieść jest opowiedziana z perspektywy innego oficera, który krótko wchodzi w interakcje z Hale’em podczas jego misji przeciwko pozornie niepokonanemu wrogowi. Jej powściągliwa narracja jest łatwa do naśladowania, ale nie jest szczególnie wciągająca, ponieważ sama przyznaje, że tak naprawdę nie wie, co dzieje się w głowie Hale’a, ani co się dzieje z Chimerą. Krótkie, ale ładnie zrobione kinowe przerywniki, wykorzystujące silnik 3D gry, przynajmniej nadają Nathanowi Hale’owi wygląd dość zaniepokojonego pomiędzy bitwami. Nadal czarno-białe obrazy i wykresy, które wyglądają tak, jakby mogły pochodzić z początku lat 50., pomagają również ustawić nastrój i założenia każdego poziomu w ponad 10 głównych etapach gry. Jednak opowiadanie w Resistance ma na celu usprawiedliwienie pewnej liczby dość konwencjonalnych, ale bardzo dobrze zrobionych, strzelanek z perspektywy pierwszej osoby. Dowiesz się trochę o Chimerze podczas walki, a po ostatecznym zakończeniu kampanii po niezliczonych wyczerpujących strzelaninach jest jakaś rezolucja. Ale postać Hale’a nigdy nie jest rozwinięta i prawie nigdy nie mówi, a fabuła ma pewne zauważalne luki. W końcu jest to gra, której osobowość najczęściej pojawia się, gdy coś kręcisz. Chimera i ich brzydkie cechy przypominające pająki sprawiają, że łatwo je nienawidzić od razu.

Kontrola oporu, podobnie jak inne strzelanki z pierwszej osoby na konsolach. Używasz dwóch analogowych patyczków do poruszania się i celowania, podczas gdy lewy i prawy przycisk ramienia wyzwalają podstawowe i alternatywne tryby strzelania. W grę wchodzi kilka drobnych swobód z pewnymi konwencjami, ale żadna z nich nie zmieni zasadniczo tego, jak ją zagrasz, jeśli jesteś przyzwyczajony do grania podobnych rzeczy. Niektóre z tych poprawek do formuły mają związek z tym, jak odzyskujesz swoje zdrowie między strzelaniną. W kampanii Resistance Twój pasek zdrowia jest podzielony na cztery ćwiartki, które automatycznie ładują się do najbliższego kwadrantu, jeśli przez jakiś czas unikniesz trafienia. To nie jest tak, jak stało się modne z powodu gier, takich jak kontynuacje Halo czy Call of Duty, w których twoje zdrowie ładuje się całkowicie pomiędzy strzelaniną. Tutaj, gdy twoje zdrowie jest niskie, możesz przetrwać typowe spotkanie, ale naprawdę musisz być czujnym. Ponadto, w przeciwieństwie do tych gier, Resistance pozwala ci podnosić i przenosić każdą nową broń, którą możesz znaleźć, co może nie wydawać się tak realistyczne, jak posiadanie tylko kilku pistoletów, ale oznacza to, że masz coraz potężniejszy, uniwersalny arsenał sprzedaż. Gra w przejrzysty sposób zapisuje twoje postępy w walce z kampanią i wykorzystuje system punktów kontrolnych w trakcie misji. Punkty kontrolne mogą być dość rzadkie, powodując napięcie i konieczność wielokrotnego powtarzania trudnych bitew. Ale ponieważ walka jest dynamiczna i ekscytująca, zrobienie tego zazwyczaj nie jest złe. Jednak gra jest prawie całkowicie uciążliwa pod koniec na domyślnym poziomie trudności, co powoduje zbyt dużo prób i błędów. Jest także łatwiejsze i trudniejsze ustawienie trudności.

Warto zauważyć, że czujnik ruchu w sterowniku Sixaxis w PS3 jest ograniczony, ale dziwnie przyjemny w tej grze. Na przykład jest tam jedna upiorna istota Chimera, która próbuje przysiąc do ciebie i złapać cię za gardło. Jeśli pozwolisz na to, możesz potrząsnąć kontrolerem, aby uwolnić się z jego uchwytu. Ponieważ efekt ten jest stosowany oszczędnie, jest zaskakujący i skuteczny. W rozgrywkach dla wielu graczy możesz także zapalić się, jeśli zostaniesz podpalony przez wrogi miotacz ognia. Nie możesz przestać, upuszczać i toczyć się, ale potrząsając Sixaxis możesz wyrzucić płomienie. Jest to prosty, dość intuicyjny sposób, aby poczuć się trochę bardziej połączony z tym, co dzieje się na ekranie.

To, co pomaga odróżnić ruch oporu od innych strzelanek z pierwszej osoby, to jakość konstrukcji broni, sztuczna inteligencja wroga i jej prezentacja. Podczas gdy te aspekty gry nie są zasadniczo różne lub znacznie przewyższają te, które zostały zrobione wcześniej, są one najlepsze z tego, co takie gry mają do zaoferowania. Odporność nie obejmuje żadnych broni w świecie rzeczywistym, ale pozwala wymyślić imponującą różnorodność potężnych, wymyślnych automatów i broni energetycznych, z których wiele ma tryby alternatywne zapłonu.

Comments

(0 Comments)

Twój adres email nie zostanie opublikowany.