Max Payne 3

Czy mi się to podoba, czy nie, czasy się zmieniają. Kiedy Max Payne ostatnio pojawił się w grze w 2003 roku, przebił się przez niezliczonych wrogów z lekkomyślnym opuszczeniem, wspomagany przez swoją zdolność do zwalniania czasu i czynienia zgrabnej śmierci. Dzisiaj, odzwierciedlając współczesną wrażliwość i być może w swoim wieku, Max woli robić rzeczy wolniej i rozsądnie wykorzystuje nową mechanikę okładki. Jednak dodanie tego współczesnego elementu nie oznacza, że ​​Max Payne 3 gra jak każda trzecia strzelanka. Daleko stąd. Dzięki porywającej narracji, brutalnej przemocy i fantastycznej realizacji umiejętności bulletowych Max Payne, jest to charakterystyczna i znakomita gra na wskroś, a także jest godnym następcą gier Max Payne, które ją poprzedziły.

Gdziekolwiek pójdziesz, tam jesteś. To prawda, że ​​Max Payne wie lepiej niż ktokolwiek inny. Uciekając ze swojego nowojorskiego życia, aby zabrać się za bezpieczeństwo pracy dla zamożnej rodziny w Sao Paulo, ten twardy i pijący napój Max stwierdza, że ​​jego demony przybywają na przejażdżkę. Chociaż szczegóły fabuły łączą się z typową historią o spisku i korupcji, o bogatym i potężnym żerowaniu na biednych i bezradnym, by stać się jeszcze bogatszym i potężniejszym, pisanie, aktorstwo i prezentacja podniosą tę opowieść znacznie powyżej ustalonego planu. Historia kryminałów z gier wideo.

Trudno pozostać ambiwalentnym, gdy zobaczysz horror cierpiących tutaj niewinnych, i prawdopodobnie będziesz chciał, aby dążenie Maxa do zemsty doszło do jego wniosku tak samo jak on. Max ujawnia złożoność nie widzianą we wcześniejszych grach, ponieważ uderza w dno i musi albo pozostać tam, albo stanąć twarzą w twarz z demonami i zrobić z siebie wszystko. Inne postacie także ujawniają zaskakującą ludzkość. Możesz ulec pokusie, by odpisać Marcelo, najmłodszego brata w bogatej dynastii Branco, którego Max jest zatrudniony, by chronić, tak jak wydaje się być płytkim playboyem. Ale w chwilach rozbrajającej szczerości ujawnia Maxowi głębię, jaka kryje się za fasadą, którą przedstawia światu.

Cutscenki używają wielu ruchomych paneli, aby oddać hołd opowiadaniu w stylu powieści graficznej w poprzednich grach bez poczucia, że ​​się do tego przestrzegasz, a rozważne użycie rozmycia i innych efektów wizualnych odbija stan umysłu Maxa, prawdopodobnie sprawiając, że czujesz się tak, jakbyś był ten, który zbyt mocno uderzył w butelkę. James McCaffrey wykonuje świetną robotę, wcielając się w rolę Maxa, przynosząc szerszy zakres emocji postaci, która wcześniej często była jedną nutą. Pismo jest wspaniałe; Obsesja Maxa, zmęczona światem, jest tak sucha jak zawsze, a gdy się zastanawia nad takimi rzeczami, jak lojalność i strata, wiele z tego, co mówi, ma dźwięk ciężko wypracowanej mądrości. Subtelne akcenty w całej grze sprawiają, że Max wydaje się przekonująco żywy, na przykład złożony wygląd, który przechodzi przez jego twarz na początku jednego etapu, kiedy rozlew krwi wydaje się nieunikniony; to tak, jakby bał się tego, co nadchodzi, ale robi wszystko, aby psychicznie się do tego przygotować.

Max Payne 3 ma o wiele więcej światła słonecznego i kolorów niż wcześniejsze gry Max Payne, ale groźne twarze Maxa są co najmniej tak ciemne, jak przedtem. Miejscowi, w których Max musi wystrzelić lub wyjść, są żywi autentyzmem i szczegółowością. Nocne kluby tętnią muzyką taneczną i pokazami świetlnymi; dzieci grają w piłkę nożną w favelach; zaniedbane hotele są pełne resztek śmieci ze swoich wcześniejszych dni luksusu. I nie wszystkie tropikalne lokalizacje i złe hawajskie koszule dla Max Payne tutaj; kilka świetnych retrospekcji, które mają miejsce w Hoboken w New Jersey, odzwierciedlają śnieżną pogodę i miejską atmosferę wcześniejszych gier Max Payne, a także wcześniejsze wrażenia mody Maxa i łączą jego nowe życie ze starym.

Choć niektóre rzeczy mogły się zmienić w przypadku Maxa Payne’a, jedna rzecz, która się nie zmieniła, to jego zdolność do wydmuchiwania złych gości przez setki. Trzy opcje celowania kampanii pozwalają dostosować strzelanie do twoich upodobań: twarda blokada powoduje wiele wyzwań, przyciągając do najbliższego wroga; miękka blokada przykleja się do wrogów, gdy tylko znajdziesz ich w celi; i wolny cel pozostawia to wszystko tobie. Niezależnie od wybranej opcji, strzelanie w grze Max Payne 3 jest wspaniałe. Częściowo wynika to z niezachwianej przemocy w grze. Kule wyraźnie przebijają ciała, pozostawiając dziury, które rozpryskują krew, gdy umierają twoi wrogowie. Każde spotkanie z grupą wrogów kończy się kamerą kulową, pokazującą twoją ostatnią, śmiertelną kulę szybującą w powietrzu i uderzającą w cel z makabryczną szczegółowością, i dającą ci możliwość pompowania nadmiernej, niepotrzebnej amunicji do biednego drania. Jest to oczyszczający i satysfakcjonujący sposób na zakończenie każdej walki ogniowej.

Czas Bulleta, definiująca mechanikę serii Max Payne, nadaje filmowi intensywność kinematografii, która pozostaje radosna od początku znaczącej kampanii aż do jej zakończenia około 12 godzin lub później. Po włączeniu czasu wypalania można zobaczyć wszystkie peletki, które wybuchają ze strzelby, każdą kulę, która przelatuje nad twoją głową. Windows rozbija się pięknie; rozbijanie betonu, aby odsłonić zbrojenie pod spodem; i wszystkie inne rodzaje wiarygodnego zniszczenia w otaczającym was świecie mają miejsce, gdy ty i twoi wrogowie próbujesz zastrzelić się nawzajem.

Czas ostrzału znacznie spowalnia twoich wrogów, pozwalając ci celować i strzelać szybciej, niż oni mogą odpowiedzieć. Ale pomimo znaczącej przewagi nad przeciwnikami, nie są to pushover. Inteligentnie wykorzystują taktykę flankowania, więc musisz być świadomy tego, co dzieje się ze wszystkich stron, i tak, musisz efektywnie korzystać z osłony. Wciąż istnieje wiele sytuacji, w których staromodne podejście może wykonać zadanie, ale ogólnie rzecz biorąc, musisz podejść do walki w grze Max Payne 3 nieco bardziej defensywnie niż w poprzednich grach.

Niepewność Maxa i towarzyszące mu poczucie niebezpieczeństwa sprawiają, że walka jest o wiele bardziej nerwowa niż w poprzednich grach Max Payne, ale ma to swoje minusy: ucierpiał charakterystyczny dla Maxa shootdodge. Wciąż możesz przeskakiwać w powietrzu w zwolnionym tempie, jak bohater akcji Johna Woo, próbując wysadzić przeciwników przed lądowaniem, ale ponieważ twoi wrogowie dobrze wykorzystują osłonę, istnieje spora szansa, że ​​niektórzy z nich nie będą narażeni na niebezpieczeństwo do twojego ataku powietrznego, a kiedy wstajesz z ziemi po strzelaninie, jesteś czymś w rodzaju siedzącej kaczki. W rezultacie od czasu do czasu możesz użyć shootdodge’a, nie dlatego, że jest to szczególnie skuteczna taktyka, ale dlatego, że ryzyko jest przeklęte, po prostu wygląda super.

W Max Payne 3 jest wiele rodzajów broni – wszystkie pistolety, strzelby, karabiny i pistolety maszynowe. Max nadal może posługiwać się bronią podwójną, ale w wielkim dotyku każda większa broń, którą złapiesz, jest trzymana w lewej ręce, a jeśli zdecydujesz się na podwójną broń, musisz zrzucić większy pistolet. (W końcu, gdzie on to ujął?). Max ma również do swojej dyspozycji szereg niesamowitych, ciężkich ciosów w zwarciu, które bezlitośnie powalają wrogów na ziemię, a następnie pozwalają wypełnić je pełnym ołowiem. Świetna konstrukcja dźwięku wspiera wpływ akcji. Gunfire brzmi tak groźnie i zabójczo, jak wygląda, a gotująca się perkusja pojawia się w czołówce w bitwie, pasując do twojego rosnącego pulsu.

Kampania zręcznie unika popadania w rutynę, często stawiając cię w sytuacjach, które wykraczają poza standardową akcję. Może się zdarzyć, że będziesz strzelał do wrogów w czasie wystrzeliwania z helikoptera, zjeżdżając po pochyłym dachu na basen lub w dowolnej innej sytuacji z filmów akcji. Kampania obejmuje również wystarczająco dużo czasu, aby złapać oddech i po prostu przejść z jednego miejsca do drugiego, biorąc w swoje żywe otoczenie, zanim rozpocznie się kolejna strzelanina. Opcjonalne wskazówki, które możesz wyszukiwać i zbierać na każdym poziomie, dają dodatkową motywację do rozglądania się i dają poczucie, że Max jest czymś więcej niż tylko zabijaniem, że ma instynkty detektywa. Wszystko to składa się na niezwykle ekscytującą, profesjonalnie przygotowaną kampanię, która jest na tyle długa i wystarczająco zróżnicowana, by sprawić, że poczujesz się usatysfakcjonowana.

Tam, gdzie kampania jest napięta i skupiona, tryb wieloosobowy jest szybki, swobodny i trochę głupkowaty. Choć zaczynasz z zaledwie kilkoma dodatkami do wybrania, ostatecznie odblokujesz imponującą gamę broni, załączników, narzędzi i zdolności, zwanych seriami, do wyboru. W przeciwieństwie do kampanii, w której Max szybko napełnia swój licznik czasu na standardowym poziomie trudności, adrenalina, która zapełnia licznik impulsów w trybie dla wielu graczy, zabiera czas, aby zapewnić, że moce te nie są nadużywane i wymagają wyboru ostrożnie: Czy jesteś gotów na wybuch ze spustem na poziomie 1, ciesząc się z amunicji przeciwpancernej przez 20 sekund, czy wstrzymujesz się, dopóki nie uzyskasz pełnego metrum i nie wynagrodzisz się wyniszczającym granatnikiem?

Czas wypunktowania jest jedną z dostępnych serii w trybie dla wielu graczy i działa dobrze, wpływając na wrogów znajdujących się w zasięgu wzroku, zamiast spowalniać wrogów na całym polu bitwy. Ale to nie jedyna wyjątkowa seria. Paranoja świetnie nadaje się do wywoływania chaosu na polu, sprawiając, że członkowie drużyny przeciwnej widzą siebie nawzajem jako wrogów. I wielki pies, który daje tobie i twoim kolegom z drużyny bodziec zdrowia, może pomóc w obróceniu stołów, gdy sprawy wyglądają ponuro.

Istnieją standardowe gry deathmatch i deathmatch, ale Payne Killer i Gang Wars są o wiele bardziej interesujące. W Payne Killer stajesz się Max Payne lub jego partner Passos, zabijając ich, a następnie zdobywasz punkty za pozostanie przy życiu i zabijanie atakujących graczy tak długo, jak to możliwe. Twoje wybuchy czasu na kuli i środki przeciwbólowe, które przywracają życie, dają ci przewagę nad przeciwnikiem przez jakiś czas, ale w tych rolach jesteś znacznie mniejszy i to tylko kwestia czasu, zanim cię ogarnie.

Gang Wars to pięcioramienna gra zespołowa, w której cele różnią się od rundy do rundy. W jednej rundzie Twój zespół może potrzebować posadzić bomby w miejscach, które druga drużyna usiłuje chronić; w innym może istnieć VIP, którego musisz zabić w drugim zespole, którego tożsamość i lokalizacja zostaną ujawnione dopiero po zabiciu pewnej liczby innych członków zespołu. Często zmieniające się cele i niepewność co dalej sprawiają, że Gang Wars jest ekscytującym trybem, który trzyma cię na palcach.

W kontekście kampanii shootdodging zazwyczaj wygląda jak stylowy sposób na zabijanie ludzi. Jednak w grze wieloosobowej możesz zobaczyć grube flopie ludzi na ziemi, co może sprawić, że będzie trochę komicznie. Akcja jest bardziej dzika w trybie wieloosobowym niż w kampanii, ponieważ gracze próbują się nawzajem zabijać, wykorzystując różne wybuchy, by pomóc drużynie lub siać spustoszenie w swoich przeciwnikach. To wszystko jest chaotyczną zabawą, a możliwość rozpoczynania gry przeciwko graczom, którzy zabili Cię dwa razy z rzędu, która przynosi ci kolejne punkty doświadczenia za kolejne zabójstwo, jeśli dostaniesz je, zanim dotrą do ciebie, wnosi dynamiczny i osobisty aspekt do rywalizacji ponieważ często próbujesz odnaleźć i zabić jednego gracza w szczególności.

Ale podczas gdy tryb dla wielu graczy jest przyjemny, kampania dla jednego gracza to nokaut. Zachętą jest powrót do kampanii i podbicie jej na wyższych poziomach trudności lub zmierzenie się z liderami w trybie zręcznościowym oraz w trybie New York Minute, w którym ścigasz się przez poziomy, zdobywając czas na każde zabicie. Czasy się zmieniają i ludzie też się zmieniają; Max Payne nie jest tym samym człowiekiem pod koniec tej gry, że jest na początku. W związku z tym dopasowanie gry również ewoluowało, dlatego Max musi postępować nieco ostrożniej niż w młodości. Mówią, że im więcej rzeczy się zmienia, tym bardziej pozostają one takie same, i jedno pozostaje prawdą: nadal można liczyć na nazwę Max Payne, aby dostarczyć najbardziej stylowych, charakterystycznych, pulsujących dźwięków wokół.

Comments

(0 Comments)

Twój adres email nie zostanie opublikowany.