Od premiery Guild Wars Factions, będącego kontynuacją innowacyjnej internetowej gry RPG ArenaNet, nadchodzi Guild Wars Nightfall – kolejna potężna gra z mnóstwem solowych, kooperacyjnych i konkurencyjnych zadań i walki. Podczas gdy frakcje odbywały się w scenerii inspirowanej kulturą azjatycką, Nightfall ma antyczny egipski wygląd, a w przeciwieństwie do Factions, bardziej skupia się na pojedynkach solowych i kooperacyjnych niż na mieszance bitew pomiędzy graczami i graczami na wysokim poziomie. Rezultat jest jednoznacznie podobny do innych tytułów Guild Wars pomimo kilku nowych funkcji, ale może być dobrym punktem wyjścia dla tych, którzy jeszcze nie dali tej serii szans. Jednakże, pomimo wszystkich nowych treści, które są dostępne w nowym kontynencie Elony, Nightfall, gra nie zmieniła się zbytnio i zaczyna wykazywać oznaki starzenia się

Guild Wars Nightfall to samodzielny produkt, podobnie jak pozostałe dwie gry Guild Wars, ale jeśli masz jedną lub obie pozostałe, wszystkie one wiążą się ze sobą. Każdy z nich ma swój własny kontynent, aby odkrywać i niepowtarzalny wygląd wszystkich dostępnych zawodów postaci. Podobnie jak wcześniej Factions, Nightfall wprowadza dwa nowe zawody postaci do oryginalnych sześciu znalezionych w pierwszych Wojnach Gildii. Są to derwisze, uzbrojeni w kos, świętego wojownika, przeznaczonego do walki frontowej i wsparcia, który zyskuje specjalne bonusy od zaklęć, oraz wzór, paladyn rzucający włócznią, którego inspirujące okrzyki poprawiają zdolności pobliskich towarzyszy. Ci, którzy są właścicielami Frakcji Guild Wars, początkowo nie będą mogli mieszać i dopasowywać ekskluzywnych zawodów postaci Nightfall do zabójcy i rytualisty Factions; Jednak jedną z unikalnych cech Guild Wars jest wciąż to, jak połączyć zdolności swojego głównego zawodu z umiejętnościami innych, co wydaje się prawie nieograniczoną liczbą opcji. Niektóre zawody są wyraźnie komplementarne, na przykład, jak paragon dzieli system adrenaliny wojownika, by uruchomić pewne specjalne ataki. Ale pomiędzy wszystkimi kombinacjami zawodów i dostępnością ponad stu unikatowych umiejętności dla każdego z nich, Guild Wars oferuje ogromny wybór i indywidualizację.

Walka w Nightfall jest zasadniczo podobna do tego, co oferowała Guild Wars od zawsze – szybkie, oparte na umiejętnościach, pełne akcji doświadczenie, które stara się utrzymać rozgrywkę prostą, ale strategiczną, ograniczając cię do ośmiu różnych umiejętności naraz . To świetna formuła od dłuższego czasu, a Nightfall wprowadza do walki wielu imponujących, potężnych nowych wrogów, a także wydaje się, że zaktualizowali swoją sztuczną inteligencję, aby uczynić ich jeszcze bardziej bezwzględnymi – oni z radością pójdą po miękkim towarzystwie cele, jak twoi mnisi i elementaliści, nie tylko atakujcie front. Musisz nauczyć się wielu skrótów klawiszowych, aby być skutecznym uczestnikiem bitwy, ale kolorowa instrukcja gry i niektóre szkolenia w grze nauczą cię lin. Ostatecznie, Guild Wars sprawia, że ​​twoja drużyna stosunkowo łatwo koordynuje i obniża jeden cel na raz, a następnie szybko przenosi się na kolejne zagrożenie, zamiast rozprzestrzeniać ataki i obronę zbyt cienką.

Gra jest również bardzo trudna, ponieważ została zaprojektowana tak, aby żaden typ postaci lub strategia nie była niepokonana. Biorąc pod uwagę wskazówki ze zbieranych gier karcianych takich jak Magic: The Gathering, system umiejętności Guild Wars z biegiem czasu nabrał raczej ezoterycznego charakteru, a umiejętności wielu profesji są przydatne tylko w ściśle określonych sytuacjach lub kombinacjach. Nowe klasy postaci Nightfall są podobnie skomplikowane, oferując ogromną liczbę unikatowych umiejętności, które są wypełnione kwalifikacjami i przygodami, co sugeruje, że Guild Wars już dawno przestało być proste. Czasami gra może wydawać się dziwnie limitująca, ponieważ możesz albo utknąć z nadmiernie prostą budową postaci naładowaną umiejętnościami, które powodują bezpośrednie obrażenia, albo utkniesz z całym bałaganem przeciwności przydatnych tylko w szczególnych okolicznościach. Niezmiennie, niektóre z wielu trudnych misji w grze spowodują, że powrócisz do deski kreślarskiej z wyborem umiejętności postaci. Podkreśla to jeden z dobrych, ale skomplikowanych aspektów Guild Wars, który polega na tym, że możesz swobodnie dostosowywać biegłość i preferowane umiejętności swojej postaci za każdym razem, gdy jesteś w mieście lub placówce.

Guild Wars Nightfall daje jeszcze więcej do zrobienia, wprowadzając koncepcję bohaterów bohaterów, którzy dołączą do twojej własnej postaci w trakcie kampanii. Podczas gdy zawsze można było zabrać sterowanych komputerowo oprawców jako alternatywę dla poszukiwania lub wykonywania misji z innymi ludzkimi graczami, postacie bohaterów rosną i polepszają się tak, jak robi to główna postać. Zdobędą poziomy doświadczenia i mają własne zestawy umiejętności, a także własne spisy – i to do ciebie należy decyzja, co zrobić z tym wszystkim. Możesz nawet dać im podstawowe rozkazy w bitwie, choć będą walczyć i podążać za nimi automatycznie. Bohaterowie bohaterów są interesującym sposobem na pokazanie ci wszystkich różnych zawodów w grze Guild Wars z pierwszej ręki, ponieważ teraz możesz wybrać umiejętności dla swoich kontrolowanych komputerowo sojuszników, które uzupełniają umiejętności, których chcesz użyć. Jednak zarządzanie tylko własną postacią jest wyzwaniem, więc poprzez zastanowienie się nad tym, jak najlepiej rozwinąć rosnącą listę postaci bohaterów, Nightfall robi się trochę na topie. A ponieważ bohaterowie zajmują te same automaty w zespole gracza, które mogłyby normalnie trafić do innych graczy, może być jeszcze trudniej, aby przypadkowy gracz dołączył do grupy tym razem. Ogólnie rzecz biorąc, system bohaterów w Nightfall jest jak mieszane błogosławieństwo.

Na szczęście nie ma prawdziwego „niewłaściwego” sposobu gry, po prostu inne i lepsze sposoby, a natura gry jest taka, że ​​można ją zabrać we własnym tempie. Możesz zabrać ze sobą bohaterów bohaterów i niektórych najemników i po prostu biegać po Elonie, znajdując nowe zadania i miejsca, walcząc ze swoimi paskudnymi potworami. Możesz też znaleźć dobrą grupę graczy i wziąć udział w 20 dużych, wymagających misjach kooperacyjnych, które napędzają fabułę gry. Możesz również zabrać swój biznes na wyspy i wskoczyć do rozgrywki gracza-przeciwnika lub wejść do gildii i rywalizować o wiele bardziej poważnie. Walka pomiędzy graczami w Guild Wars pozostaje ekscytującym i intensywnym doświadczeniem, podkreślając różne strategie i poziom koordynacji, który różni się od taktyki, której potrzebujesz, aby przetrwać podczas walki w misjach i misjach.

Jest tu wiele rzeczy, w które można wpaść, a gracze Guild Wars nie oczekują niczego więcej. Jednak nacisk kładziony przez Nightfall na dodawanie nowych treści podkreśla, że ​​niektóre aspekty podstawowej gry wciąż mogą korzystać z ulepszeń. Kiedy znajdujesz się w tętniących życiem miastach lub placówkach, będziesz ogólnie otoczony tłumami innych graczy – dowodem popularności Guild Wars, ale potencjalnie przytłaczającym doświadczeniem dla przeciętnego gracza, który próbuje znaleźć grupę. Nadal nie ma dobrego sposobu na łatwe wejście do grupy, bez powtarzania swoich intencji w kanałach czatowych lub po prostu ślepo zapraszając się do czyjejś grupy lub do kogoś innego. Guild Wars to gra kooperacyjna, a rozmowa tekstowa z innymi osobami z pewnością zachęca do współpracy; jednak musi istnieć łatwiejszy sposób na wejście w większą część gry, która nadal wydaje się być przeznaczona dla graczy hardcore i ich przyjaciół.

Jak na nią zasługuje, Nightfall naprawdę nie jest tylko dla elity Guild Wars i ich wysoce zorganizowanych bitew gildii na gildii, ponieważ praktycznie wszystkie nowe treści mogą być grane solo lub kooperacyjnie. Jednak wszystkie związane z fabułą poszukiwania i eksploracja są hamowane przez starzejącą się prezentację gry. Z technicznego punktu widzenia gra wygląda świetnie i brzmi świetnie, a silnik Guild Wars wydaje się być bardzo dobrze zoptymalizowany, tak że czasy ładowania są bardzo krótkie – pod warunkiem, że pobrano już wszelkie aktualizacje zawartości do danego obszaru – a gra działa bardzo ładnie w trybie okienkowym. Doskonałe dzieło sztuki dla postaci graczy, wspaniałe nowe utwory muzyczne, które pasują do egipskiego motywu Elony, a także nowa flora i fauna kontynentu również sprawiają, że wrażenia są bardziej imponujące. Jednak większość zadań jest wyświetlana w małych wyskakujących okienkach tekstowych, które ledwo wpadają w świat gry. Rosnąca lista wewnętrznych żartów i geekicznych odnośników, wraz z wygodną, ​​ale niewytłumaczalną zdolnością do natychmiastowego teleportowania się w dowolne ważne miejsce, w którym byłeś, dodatkowo zapewnia, że ​​nie jest to prawdopodobnie gra, która powoduje, że zatracasz się w jej głębokim fabuła.

W opowiadaniu Nightfall jest kilka interesujących elementów, a przerywniki misji zawierają dobrą pracę z lektorem. Ale w tej grze dzieje się tak wiele, że ciężko jest wciągnąć się w fabułę lub przywiązać szczególną wagę do którejkolwiek z głównych postaci, w tym do wszystkich tych bohaterów, których statystyki i inwentarze będą się martwić. Główna fabuła czasami zmusza cię też do tego, abyś zestrzeliwał się, by zbudować silniejszą reputację z obrońcami Elony, zanim będziesz mógł przejść do następnej ważnej misji, która jest wymyślnym sposobem na powstrzymanie cię od zasilenia fabuły i zmuszania cię do eksploracji i podejmować mniejsze zadania. Prawdopodobnie nie będzie to takie złe dla nowszych graczy Guild Wars, ale jeśli już spędziłeś dziesiątki godzin walcząc z hordami potworów z poziomem doświadczenia ograniczonym do poziomu 20 w poprzednich grach z Guild Wars, musieli zmierzyć się z misja następnej fabuły może wydawać się trochę większa.

Każda z gier Guild Wars oferowała dziesiątki, jeśli nie setki godzin rozgrywki, pomiędzy wszystkim, co mają do zaoferowania. Najgorsze więc, że Nightfall może mieć zbyt wiele dobrego. Niektóre misje i zawartość historii są lepsze niż to, co zostało zrobione w Guild Wars w przeszłości, i oferują różne cele premiowe, które mogą dać ci powód, by wracać do nich wiele razy. Ale twoja decyzja, czy zagłębić się w ten ostatni rozdział, powinna ostatecznie sprowadzić się do tego, ile Wojen Gildii już grałeś i ile jeszcze chcesz. Prawie nie trzeba dodawać, że legiony fanów Guild Wars już bez namysłu wdarły się w Nightfall. Ale jeśli miałeś już dość Wojen Gildii i wolałbyś zobaczyć większy remont zamiast nacisku na więcej tego, do czego jesteś już przyzwyczajony, to możesz żyć bez tej części. A jeśli jeszcze nie grałeś, Nightfall oferuje wyjątkową i bardzo głęboką rozgrywkę, która łączy w sobie odcienie gier MMO, RPG akcji, kolekcjonerskich gier karcianych i konkurencyjnych gier akcji w jednym. To jest formuła, że ​​miliony graczy na całym świecie nadal aktywnie angażują się w dobry powód.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *