Ton został zmieniony za pomocą Grid Autosport. Odeszli od hałaśliwej, natrętnej, porywającej osobowości hullabaloo słabo przemyślanej i boleśnie stereotypowej estetyki „dude bro”, która charakteryzowała Grid 2, zastąpioną czymś zupełnie subtelniejszym. Oto gra, która po prostu pyta: jakiego rodzaju kierowcą wyścigowym chcesz być? Nie ma tu żadnej nadrzędnej narracji, nie próbujcie ubierać trybu kariery w rodzaju płytkiej, chudej narracji, że nawet pisarze Jacka Reachera będą zawstydzeni publikacją. Autosport dotyczy samochodów, torów i przeciwników.

W tym celu różnorodność i wybór są umieszczone z przodu i środka od samego początku. Podobnie jak w poprzednich trybach kariery Grid gry, Autosport łączy różne rodzaje imprez pod jednym parasolem, dając wiele możliwości osiągnięcia profesjonalnej sławy wyścigowej. Turniejowe imprezy samochodowe, wyścigi uliczne, nocne hity wytrzymałościowe, biegi na czas i pokazy driftu na desce są tutaj i czekają na podbój; częstotliwość, z jaką bierzesz udział w danym wydarzeniu sprowadza się do tego, jak się czujesz w danym momencie.

Te typy zdarzeń są podzielone na pięć odrębnych kategorii, które rozwijają się niezależnie od siebie. Dyscyplina jazdy jest określana przez wyścigi wheel-to-wheel, z samochodami wpadającymi na siebie regularnie, próbując ścigać się z trzystoma osobami za rogiem. Endurance widzi, że ścigasz się w nocy w dłuższych wyścigach, które zmuszają Cię do dbania o opony. Koło otwarte stawia Cię w zasadniczo niedocenianych samochodach Formuły 1 (pomyśl o Formule 3 i Formule Renault). Tuner koncentruje się na japońskim imporcie i amerykańskich mięśniach o dużej mocy, podczas gdy wydarzenia uliczne odbywają się na fikcyjnych torach wokół znanych miast.

Na początku każdego sezonu w trybie kariery, jesteś proszony o wybór dyscypliny. Po zakończeniu tego sezonu możesz przejść do nowej dyscypliny lub trzymać się tej samej. Obietnica polega na tym, że gdy już doświadczysz każdej z różnych kategorii, możesz specjalizować się w jednej i poświęcić się jej całkowitemu opanowaniu. Jednak ogranicza to twoją umiejętność uczestniczenia w najbardziej prestiżowych rozgrywkach.

Zyskasz punkty doświadczenia dla każdej dyscypliny niezależnie, ale tylko gdy osiągniesz określony poziom we wszystkich z nich, możesz wziąć udział w turniejach Grid Championship Series. Niestety, oznacza to, że w trybie kariery nie możesz włączyć Autosportu jako gry ulicznej lub gry samochodu turystycznego – w pewnym momencie musisz pozwolić sobie na wszystkie aspekty kariery, aby je pokonać. Same zawody w mistrzostwach obejmują wszystkie uwzględnione dyscypliny, a więc nieuczestniczenie w każdej z nich jest poważną wadą.

To stanowi problem. Przy tak wielu różnych rodzajach samochodów i wyścigów, z pewnością będzie jeden lub dwa, których nie lubisz. Osobiście nie jestem fanem dziwacznych driftów lub niezręcznej obsługi amerykańskich samochodów mięśniowych, ale nie ma sposobu, aby uniknąć angażowania się w nie, jeśli chcę wejść i wygrać wyścigi mistrzostw. Fragmenty gry stają się zatem grindem. Podejmujesz sezony, w które chcesz zagrać, a następnie opracowujesz najszybszy sposób na wyrównywanie poziomu wydarzeń, których nie lubisz, w celu jak najszybszego odblokowania nowych treści.

Zasadą jest, że najszybszym sposobem na zdobywanie punktów doświadczenia jest zwiększenie trudności. Ustawienie AI na twardym, usunięcie linii wyścigowej z toru, wyłączenie kontroli trakcji i zmuszanie się do gry wyłącznie za pomocą kamer samochodowych w kabinie widzi twój wzrost szybko. Odwrotnie, jeśli jesteś nowy w grach wyścigowych, to będziesz chciał grać z asystami w całości (w szczególności poleciłam uszkodzenie samochodu kosmetycznego), aby ukończyć w szanowanej pozycji. Wykończenie pierwszego na najłatwiejszym poziomie trudności przynosi więcej punktów niż ostatnie przy użyciu większości testów.

Niezależnie od ustawienia trudności, musisz być otwarty na naukę działania samochodów w różnych dyscyplinach. Samochody turystyczne są wyjątkowo wyrozumiałe, dobrze radzą sobie z uderzeniami z przeciwnikami i barierami, i pozwalają na późne hamowanie w zakrętach, a nawet wykonywanie małych driftów bez utraty zbyt dużej prędkości. W przeciwieństwie do tego, pojazdy z otwartymi kołami wymagają większej precyzji, ponieważ znacznie łatwiej jest stracić kontrolę, przykładając zbyt dużą moc zbyt wcześnie, gdy wychodzą z zakrętu, podczas gdy ich delikatniejsza obudowa często oznacza, że ​​uderzenia są ostateczne.

Nie popełniajcie jednak błędu: Autosport nie jest symulatorem wyścigowym. Żadna z dyscyplin nie wymaga ogromnej ilości pracy, aby poradzić sobie z tym, dzięki czemu gra jest naprawdę dostępna i dość prosta dla weteranów gier wyścigowych, aby przezwyciężyć. W szczególności hamowanie i obsługa są bardziej responsywne, niż można by oczekiwać od prawdziwego samochodu.

Kierowcy AI czują się ludźmi i są różnorodni. Kierowcy mają różne osobowości; niektóre są odważne i mogą podejmować ryzykowne ruchy wyprzedzające, podczas gdy inne jeżdżą w bardziej konserwatywny sposób, dopóki nie otworzą przed nimi otwartej drogi. W efekcie Autosport nigdy nie cierpi z powodu braku dramatyzmu. Niemal każda rasa widzi samochody uderzające w siebie i reagujące na nieprzewidywalne manewry, dodające poczucie przesadnego napięcia, ponieważ nigdy nie wiadomo, kiedy i skąd może nadejść następne niebezpieczeństwo.

W przypadku wyścigów samochodów i wyścigów ulicznych, podejście AI działa świetnie, dzięki czemu dwie dyscypliny są najbardziej ujmujące i zapadające w pamięć, ponieważ samochody są zwykle ściśle zgrupowane i toczą się od początku do końca. Niestety, w przypadku imprez na otwartym kołach i wytrzymałościowych, sztuczna inteligencja jest mniej imponująca. AI nie reaguje inaczej w różnych dyscyplinach, sprawiając, że wyścigi wymagające finezji i precyzji, stają się chaotyczne. W jednym przypadku musiałem osiem razy powtórzyć ten sam wyścig z otwartymi kołami (bez przesady), ponieważ bez wątpienia na pierwszym zakręcie pojawił się pileup z wieloma samochodami, dzięki temu, że jeden lub więcej kierowców działało zbyt agresywnie.

Ostatecznie zdecydowałem, że jedyną opcją jest zawieszenie się i jazda po trawie, aby uniknąć problemów, tracić czas na liderów, ale utrzymać mój samochód w stanie nienaruszonym. Silniejsza sztuczna inteligencja mogłaby dostarczyć bardziej realistycznego frontu dla dyscyplin technicznych i pomogłaby sprawić, aby każde wydarzenie było bardziej unikalne, ograniczając takie przypadki, w których prawie niemożliwe jest kontynuowanie zawieszenia twojego niewiary.

To niepowodzenie jest prawdopodobnie produktem ubocznym wyczerpującego podejścia Autosport. Istnieje wiele dodatkowych fajnych funkcji, na które podobne gry oderwały się od: multiplayer z podzielonym ekranem i komponent online, który jest całkowicie oddzielony od pojedynczego gracza, co oznacza, że ​​są zasadniczo dwie gry, przez które można przejść. Graj przez kilka godzin, ale pęknięcia zaczynają się pojawiać. Nie są one przełamujące gry, ale są szorstkie i zaciemniają blask wczesnych części gry. Jeśli masz ochotę na wyścigi na co dzień, Autosport to przyzwoita opcja, ale kiedy się zagłębisz, wrażenia są kuszone przez najdrobniejsze szczegóły.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *