Call of Duty 3 #2

Kilka nowych zwrotów akcji zostało dodanych do rozgrywki, ale niekoniecznie czynią grę lepszą, ani nie pogarszają. Zamiast wciskać przycisk do podłożenia bomby, a następnie uciekać, musisz nacisnąć przycisk, kilka razy obrócić drąg analogowy, aby włożyć bezpiecznik, a następnie nacisnąć przycisk, aby uzbroić bombę. Jest też nowy mechanizm walki z bliska, który odbywa się, gdy zaskoczy Cię wróg. Te scenariuszowe zdarzenia powodują szybkie naprzemienne naciskanie lewych i prawych wyzwalaczy, aby odeprzeć atakującego, a następnie naciśnięcie przycisku twarzy, aby je zakończyć. Niektóre sceny wyglądają całkiem fajnie, ale mechanika jest nudna i jest mniej niż 10 takich sytuacji w całej grze, więc są raczej bezwartościowe. Nie wszystkie działania w grze odbywają się z tobą na piechotę. Jest kilka misji, które umieszczają cię w miejscu kierowcy jeepa, a twoim zadaniem jest podążanie za punktami kontrolnymi i unikanie ognia przeciwnika podczas ucieczki z obszaru lub ratowania zakładników. Kilka innych scenariuszy ma cię za sterami czołgu, a będziesz musiał wyeliminować wrogie czołgi i pojazdy opancerzone. Misje jeżdżące nie są szczególnie ekscytujące, ale elementy sterujące są na tyle wybaczające, że sprawiają im przyjemność, a jeśli nic innego, mieszają nieco rozgrywkę. Czołgi są z początku nieporęczne, ale kiedy już się ich złapią, to jazda po okolicy i dmuchanie w powietrze.

Call of Duty 2 był jedną z najczęściej granych gier Xbox 360 na Xbox Live, a Call of Duty 3 jest równie popularny. Podczas, gdy w zeszłym roku gra była ograniczona do ośmiu graczy, 24 graczy może teraz dołączyć do walki, w tym czterech graczy na Xbox. Potrojenie liczby graczy sprawiło, że gra stała się o wiele przyjemniejsza, choć teraz trudniej jest dokonać zmiany, działając teraz jako samotny żołnierz. Dostępnych jest dziewięć różnych map dla wielu graczy, a gra obiecuje w przyszłości mapy do pobrania. Dostępnych jest sześć różnych typów meczów, w tym bitwy drużynowe, zdobycie flagi, kwatery główne i wiele innych. Jeśli chcesz grać jako coś innego niż zwykły żołnierz, istnieje siedem różnych zestawów do wyboru, w tym medyk, który może ożywić graczy i żołnierza wsparcia, który dostarcza amunicję. Aby zapewnić, że ludzie będą grać jako dwie klasy żołnierzy, dwa z osiągnięć gry są szczególnie związane z leczeniem ludzi i dostarczaniem amunicji. I nie będziesz musiał go kopać przez cały czas. Jeepy, czołgi i motocykle znajdują się na wszystkich poziomach, dodając jeszcze głębiej do już głębokiego doświadczenia dla wielu graczy. Gra na serwerach w wersji prerelease sprawiła, że ​​działanie online przebiegło płynnie, a nary cień zwlekania.

To nie jest gra, w którą zagrasz raz, a potem postawisz na półkach, aby nigdy więcej nie zagrać. Różnica między różnymi poziomami trudności jest wystarczająco duża, aby móc wrócić i grać ponownie, a tryb wieloosobowy jest doskonały. Oczywiście są również osiągnięcia, które można zdobyć – zarówno w trybie offline, jak i offline. Są punkty przyznawane za pokonanie gry na dowolnym poziomie trudności, pokonanie jej na weterana i ukończenie wielu misji dla każdego kraju, a także pokonanie poziomu bez umierania, bez strzelania lub trafienia mniej niż 30 kul. Dodatkowe osiągnięcia można zdobyć online, aby ożywić graczy, dostarczyć amunicję i osiągnąć określone stopnie.

Warto zauważyć, że napotkaliśmy garść błędów w kampanii dla jednego gracza. Żadne z nich nie uniemożliwiło ukończenia gry, ale zmusiło nas do ponownego uruchomienia poziomów z wcześniej zapisanych punktów kontrolnych. W jednym przypadku nasz żołnierz utknął w otworze w podłodze, który powstał, gdy jego kawałki spadły na podłogę poniżej. Później w grze mieliśmy spotkać się z naszym oddziałem, ale nie byliśmy w stanie tego zrobić, ponieważ niektórzy z nich utknęli z łodzi, a wydarzenie się nie uruchomiło. Do innych uciążliwości należały pistolety, które wymagały utknięcia w ścianach, a my tymczasowo utknęliśmy kilka razy, ponieważ sterowany komputerowo żołnierz zatrzymał się przed nami, podczas gdy inny zatrzymał się tuż za nami.

Wizualne efekty Call of Duty 3 są niczym niezwykłym, a gra wygląda znacznie lepiej niż Call of Duty 2. Gra wygląda oczywiście najlepiej w wysokiej rozdzielczości, ale nadal wygląda doskonale podczas oglądania na standardowym ekranie telewizyjnym. Odległość do remisu jest doskonała i nigdy nie zauważysz, że nagle pojawią się budynki lub tekstury. Niezależnie od tego, czy jest to farma na francuskiej wsi, czy rozdarta wojną wioska, każdy poziom jest bardzo szczegółowy i wygląda fantastycznie. Środowiska na zewnątrz są szczególnie imponujące i choć natrafisz na niewidzialną ścianę, gdybyś zboczył za daleko, inteligentna konstrukcja poziomu sprawia, że ​​czują się większe niż w rzeczywistości. Jest mnóstwo bujnych krzewów, gęstej trawy i dużych drzew, które można wykorzystać jako osłonę, i wszystkie wyglądają wspaniale. Tekstury są obszarem grafiki gry, które zostały znacznie ulepszone, ponieważ są bardziej szczegółowe niż kiedykolwiek. Trudno jest docenić każdy najmniejszy szczegół, gdy próbujesz uciec przed śmiercią, ale przerywniki dają możliwość cieszenia się lepszą prezentacją bez martwienia się o strzał, ponieważ zatrzymałeś się, by podziwiać spadający deszcz, przelatujące samoloty lub kałużę który zebrał się w dołku pozostawionym przez granat.

Po raz kolejny efekty gry są wyjątkowe. Rzucanie granatu dymnego powoduje, że gęsta chmura dymu jest tak gęsta i tak realistyczna, że ​​czasami mrużysz oczy, starając się widzieć lepiej. Eksplozje z granatów, rakiet i bomb są równie imponujące. Liczba klatek na sekundę nie jest blokowana z szybkością 60 klatek na sekundę, ale poza pewnym sporadycznym spowolnieniem jest szybka i płynna nawet podczas najbardziej intensywnych walk. Co pewien czas pojawią się problemy z liczbą klatek, ponieważ gra ładuje nowe obszary na poziomie. Chociaż czkawka jest widoczna, trwa tylko kilka sekund i rzadko wpływa na rozgrywkę, ponieważ zwykle dzieje się po osiągnięciu celu, a walka trwa. Istnieje kilka drobnych problemów wizualnych, które mają równie spektakularną grafikę. Nigdy nie zdarzyło się żołnierzowi, który żył, ale po ich zabiciu martwi żołnierze czasami utkną w ścianach, a nawet unoszą się w powietrzu. Możliwe jest również zobaczenie iskier od ognia broni przez solidne ściany. Mimo że tekstury są lepsze niż w zeszłym roku, niektóre z nich nie są aż tak imponujące, a niektóre środowiska wewnętrzne, w szczególności domy, są powtarzalne.

Call of Duty 3 brzmi świetnie, nawet jeśli słuchasz go dzięki wbudowanym głośnikom telewizora. Ale jeśli masz podłączoną konsolę Xbox 360 do układu dźwięku przestrzennego, gra brzmi fenomenalnie. Usłyszysz kule dochodzące z różnych stron, a wybuchy wstrząsną twoimi murami (i sąsiadem). Rozmowa zarówno od twoich kolegów żołnierzy, jak i twoich wrogów nie tylko dodaje atmosfery, ale także dostarcza pomocnych wskazówek co do tego, co musisz zrobić dalej. Twoi członkowie drużyny skierują cię do następnego punktu kontrolnego lub osłony, a słuchanie nazistowskich żołnierzy pozwoli ci poznać ich taktykę, a także czy twoja obecność zostanie wykryta. Joel Goldsmith (Star Trek: First Contact, Stargate SG-1) napisał wspaniały orkiestrowy soundtrack, który podnosi prezentację na inny poziom. Wykonany przez Słowacką Orkiestrę Symfoniczną, majestatyczny wynik jest porównywalny z każdym większym filmem. Szkoda, że ​​nie ma opcji, aby posłuchać muzyki z gry – to jest dobre.

Od początku do końca Call of Duty 3 to intensywne doświadczenie i świetna gra. Wizualizacje są fantastyczne, a dźwięk jest jednym z najlepszych w każdej grze do tej pory. Chociaż nie ma wątpliwości, że Call of Duty 3 jest tak samo dobry jak jego poprzednik, i bez wątpienia multiplayer jest znacznie ulepszony, żadna ze zmian ani dodatków do kampanii dla jednego gracza nie zmienia znacząco sposobu gry. Jeśli seria Call of Duty jeszcze cię nie wygrała, Call of Duty 3 nie zrobi wiele, by zmienić zdanie. Ale dla kogokolwiek innego Call of Duty 3 jest obowiązkową własnością.

Comments

(0 Comments)

Twój adres email nie zostanie opublikowany.