MotoGP to dobra techniczna gra wyścigowa, ale niewielki wybór torów i sztywnej sztucznej inteligencji przynosi wiele różnorodności i ekscytacji.

Seria gier wyścigowych MotoGP od Namco Bandai Games pozostała na wyłączność na PlayStation 2 od czasu debiutu w 2000 roku, ale teraz seria ściga się na PlayStation Portable. MotoGP na PSP oferuje kompetentną mieszankę wyścigów zręcznościowych i symulacyjnych z w pełni licencjonowanymi zawodnikami i motocyklami. Jednak krótka lista utworów, nieco pozbawiona trybu sezonowego i sztuczna inteligencja pozbawiona życia sprawiają, że MotoGP jest mało treściwy.

MotoGP na PSP zawiera wszystkich zawodników z sezonu 2005 MotoGP, więc możesz ścigać się lub spróbować pokonać takich zawodników jak Valentino Rossi z Włoch, Sete Gibernau z Hiszpanii, Makoto Tamada z Japonii i wielu innych. Dwa główne tryby w MotoGP to zręczność i pora roku. W trybie zręcznościowym możesz wziąć udział w jednym wyścigu z 20 prawdziwymi zawodnikami na dowolnej z ośmiu licencjonowanych ścieżek w grze.

Tryb sezonowy jest bardziej stabilnym i wymagającym wyścigowym doświadczeniem, ale nadal wydaje się płytki. Istnieją dwa oddzielne tryby, które pozwalają albo ścigać się w jednym sezonie jako jeden z prawdziwych zawodników MotoGP, albo wybrać typowego zawodnika, który będzie ścigał się w kolejnych sezonach. Będziesz zbierać punkty zależne od miejsca w każdym wyścigu sezonu, a to będzie decydować o twoim ogólnym rankingu pod koniec każdego sezonu w ośmiu wyścigach. Jeśli grasz z typowym jeźdźcem, otrzymasz ofertę odnowienia kontraktu lub odmówisz jej przedłużenia ze swoim zespołem w zależności od tego, jak będziesz pod koniec każdego sezonu, a następnie możesz przejść do następnego sezonu z nowym zespołem lub zostać ze swoim starym zespołem. Jeśli ścigasz się jako jeden z licencjonowanych zawodników MotoGP, nie ma żadnej kontynuacji między sezonami. Postęp sezonu jest ciekawym pomysłem, ale brak w nim implementacji, ponieważ nie ma poczucia osiągnięcia, czy wyścigujesz jeden sezon czy pięć razy z rzędu. Możesz podpisywać się z lepszymi lub gorszymi drużynami w zależności od tego, jak grasz, ale nie ma żadnej namacalnej różnicy w wydajności między drużynami.

Niezależnie od tego, czy ścigasz się w sezonie czy w trybie zręcznościowym, istnieje wiele ustawień, które możesz dostosować, by dostosować je do swoich potrzeb. Możesz wybrać jeden z trzech poziomów trudności, dostosować liczbę okrążeń i wybrać pomiędzy trybem zręcznościowym a trybem sim. W trybie zręcznościowym obsługa motocykli jest łatwa i jeśli nie uderzysz innego zawodnika lub ściany z pełną prędkością, nie musisz się martwić o awarię. Tryb Sim jest zupełnie odwrotny, a obsługa na rowerach jest tak śliska, że ​​możesz z łatwością zrzucić rower na zakręcie, jeśli jesteś zbyt ciężki na przepustnicy. W trybie Sim można poruszać się po rogach, co jest techniką, która, jeśli jest używana właściwie, może zmniejszyć liczbę sekund w czasie okrążenia. Jednak bardzo łatwo jest nadsterować, gdy jedzie się w samolocie, ponieważ obsługa jest tak luźna, że ​​ledwo czuje się, jakby twój rower stykał się z chodnikiem. W trybie SIM, jeśli opuścisz tor w ogóle, zepsujesz; natomiast w trybie zręcznościowym można pokonywać szeroki kąt w trawie lub piasku, nie zwalniając zbytnio. Oprócz trybu zręcznościowego i sim można włączyć asystenta hamowania, który automatycznie zmniejsza prędkość w zakrętach. To zdecydowanie sprawia, że ​​gra jest mniej wymagająca pod względem technicznym, ale jeśli o nią chodzi, czynnikiem decydującym w większości wyścigów nie jest rozsądne użycie gazu i hamulca; raczej jest to linia, którą przechodzisz przez każdą turę.

Oprócz różnych ustawień wyścigów możesz dostosować charakterystykę swojego roweru, aby pasował do stylu jazdy. Możesz handlować z najwyższą prędkością, aby przyspieszyć przyspieszenie, stabilność podczas obsługi i tak dalej. Są cztery kategorie do dostosowania i choć niektóre z nich zauważalnie różnią się sposobem, w jaki radzi sobie twój rower, zwykle nie wystarcza to, aby wpłynąć na wynik wyścigu.

MotoGP stanowi prawdziwe wyzwanie dla normalnych i trudnych trybów trudności, bez względu na to, czy używasz ustawień zręcznościowych czy simowych. Sztuczna inteligencja w grze jest bardzo sztywna, aw wyścigu dla pojedynczego gracza nigdy nie zobaczysz, że jeden z pozostałych zawodników opuścił linię lub popełnił nawet drobny błąd. Jedyna różnica między dobrymi i złymi zawodnikami polega na tym, że źli jeźdźcy celowo jeżdżą wolniej, mimo że podążają dokładnie tą samą linią, co wszyscy inni jeźdźcy. Rezultatem jest wyścig, który nie jest niesamowicie ekscytujący lub dynamiczny, ale wciąż stanowi wyzwanie w sensie technicznym, ponieważ zasadniczo ścigasz się, by pokonać zegar, a nie innego zawodnika.

Możesz znaleźć bardziej ekscytujące wrażenia wyścigowe, łącząc się z przyjaciółmi na wyścigi ad hoc z siedmioma innymi graczami. Jedyny problem polega na tym, że każda osoba musi mieć kopię gry, aby mieć pełną ośmiosobową rasę, musisz zebrać osiem osób i prawdopodobnie odwiedzić przynajmniej kilka sklepów, aby odebrać jak najwięcej kopii gra. Możesz dostosować liczbę okrążeń i ustawić handicap, aby nowi zawodnicy łatwiej dogonili doświadczonych graczy. Wciąż jednak możesz ścigać się tylko w jednym wyścigu na raz i nie ma opcji na organizowanie turniejów lub wyścigów sezonu. Gra online byłaby mile widzianym dodatkiem, ale trudno się tego spodziewać, ponieważ nie pojawiła się nawet w tym roku w serii MotoGP na PlayStation 2, a wyścigi online nadal nie są standardem na PSP.

Wszystkie gąsienice, motocykle i motocykliści w MotoGP wyglądają szczegółowo i autentycznie. Wybór torów jest ograniczony do europejskich torów, takich jak Jerez, Mugello, Donington Park i Brno. Chociaż byłoby miło mieć większą różnorodność kursów, te, które są w grze, wyglądają świetnie, z każdą spinką i szykanami dokładnie wzorowanymi na ich prawdziwym odpowiedniku. Dostępne są cztery różne wstępnie ustawione punkty widokowe, z których każdy oferuje dobre wyczucie prędkości. Powtórki, które biegną po każdym wyścigu, są równie imponujące do oglądania, i można je zapisać na karcie pamięci do późniejszego oglądania. Liczba klatek na sekundę spada zauważalnie, gdy wykonujesz dużą turę lub jedziesz w grupie 10 lub więcej zawodników, ale w przeważającej części gra działa płynnie na PSP. Czas ładowania jest również możliwy do zarządzania, a załadowanie każdej rasy zajmuje tylko około 15 sekund. Dźwięk jest dobrze zrobiony i chociaż dominującym efektem dźwiękowym jest silnik twojego motocykla, brzmi on odpowiednio głośno i wysoko. Ścieżka dźwiękowa składa się z ogólnych elektronicznych pętli, które grają cicho w tle.

MotoGP to dobra gra wyścigowa, która sprawi, że będziesz chciał więcej. Niestety, powód, dla którego będziesz chciał więcej, jest taki, że stosunkowo niewiele utworów i statyczna sztuczna inteligencja sprawią, że poczujesz się jakbyś jechał w tym samym wyścigu w kółko. Jeśli jednak szukasz tylko dwukołowych wyścigów z licencją MotoGP, będziesz zadowolony z wyzwania i możliwości dostosowania MotoGP na PSP.